En regnig söndag

Idag har det fullkomligt öst ner hela dagen... Igår var det ju fint men det blev ingen promenad på kvällen som planerat. Min mage är så himla lustig, så efter att ha ätit en vegetarisk burgare och pulvermos till kvällsmat så blev min mage helt svullen och gjorde jätteont i flera timmar... Så jag fick snällt stanna hemma. Fattar inte varför jag har en så känslig mage...

Idag kände jag mig otroligt trött hela förmiddagen och vädret gjorde ju inte det hela bättre. Kändes ungefär som när man har en liten baksmälla, bara det att jag inte druckit.

Sean kom tillbaka från Westport runt halv 2 och sen tvingade jag mig själv ut i regnet för att cykla till gymet. Något måste man ju göra! De hade stängt av cykelvägen jag brukar ta för omasfaltering, så fick trampa extra långt i regnet. Var dock skönt att träna och jag blev lite piggare.

Nu har jag ätit kvällsmat och även gjort stekta äppleklyftor, jättegott! Man lägger en pytteklick smör i stekpannan, sen fräser man äppelklyftorna i ett par minuter och häller på kanel och balsamvinäger i stekpannan. Man ska inte göra dem helt mjuka, utan de ska fortfarande vara fasta inuti. Jättegott är det! Går att göra mer som en dessert genom att äta dem med glass eller lägga på lite socker, men jag ville inte vara så onyttig idag ;)

Jag ska nog ringa familjen därhemma ikväll runt 9 svensk tid, då ska Sean ändå kolla på någon dokumentär om romarriket på TV och vi brukar ringa på en söndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0