Failte Ireland Galway turistbyrå

Jag gick till turistbyran och pratad med Maeve (supervisorn) om sommarjobbet. Ville ju veta sakert att jag far det. Jag fragade ju henne i februari om jag kunde komma tillbaka i sommar, men da visste jag ju inte sjalv om eller nar, sa det lat ju lite vagt. Hon sa att hon forsokt ringa mig, men sen visade det ju sig saklart att hon hade helt fel telefonnummer, sa inte konstigt att jag inte hort nagot! Hon skulle prata med managern Sharon men sa att visst kunde jag komma tillbaka, de verkar ha varit nojda med mig i somras. Och sa beundrade hon mitt har haha!

Det nyombyggda kontoret ser fint ut! Mer som en resebyra dar kunderna sitter ner i stolar och far hjalp, maste saga att det ar valdigt snyggt! Bra mycket storre an Svenska turistbyraer, ca 40 medarbetare pa sommaren och nast storst efter Dublin.

Ok att jag vill hitta ett konstrelaterat jobb, men det duger ju over sommaren till oktober, och sa ar det ju lite status ocksa, bra betalt, roliga grejer de anordnar, det later battre att vara Travel advisor an att bara jobba som kassorska eller servitris, vi far ofta lite 'special treatment' av hotell och restauranger och turismforetag eftersom de vill gora gott intryck pa oss sa att vi bokar och rekommenderar dem och sa ar det ju bra arbetstider ocksa. Forra sommaren fick vi 12 euro i timmen, medan vanliga affarsjobb bara brukar ligga pa ca 8.60 i timmen. Sa att jag kan borja i borjan av Juni de flesta dagar mellan vara assessments och degree showen, och sen folja det vanliga schemat fran den 23 juni. Maeve tyckte det lat bra.
image304

http://www.discoverireland.ie/west.aspx

Jag ar fortfarande helt tappt, och det ar asjobbigt! Ar i skolan nu, darav avsaknaden av svenska tangenter. Haller pa och vantar pa att gesson ska torka. Har aven presentations idag igen klockan 2 som jag maste ga pa. Skolan ar full av nervosa manniskor som ar pa sina portfolio intervjuer den har veckan for att hoppas bli antagna.

Jag kopte en rislampa for 20 kr och en san dar lader sittpuff med sagspan i fran 60-70 talet pa second hand i morse, sa jag var glad!

Kommentarer
Postat av: K A N D I

Gillar du Björn? :)

2008-04-08 @ 13:50:34
URL: http://kandismode.blogg.se
Postat av: ella

skön blogg du har!ha en bra kväll=)

2008-04-08 @ 19:19:34
URL: http://ellisgirl.blogg.se
Postat av: Hp

Hoppas du haft en fin dag!

2008-04-08 @ 20:39:02
URL: http://hanipaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0