Hur gick det på högskoleprovet?

Nu har ju jag aldrig gjort provet på riktigt, men jag gjorde just två delar av gårdagens prov på högskoleverkets hemsida för att testa mig själv. Skulle inte orka göra provet på riktigt, främst för att jag hatar matte och därför inte känner för att göra den delen eftersom jag aldrig skulle komma på att studera något matte relaterat ändå. (Förutom kanske högst en kurs i företagsekonomi).

Dessutom tycker jag inte att högskoleprovet alltid representerar en persons fulla intellektuella förmåga utan har en tendens att favorisera de som har bra matematisk slutledningsförmåga, samma sak gäller IQ test. Man kan vara smart utan att vara proffs på soduku, formler etc. Man kan vara bra på språk, läs/hör förståelse, hantering av 3D mallar, mönster, kreativ initiativförmåga etc. Nu var ju mina gymnasiebetyg så bra att jag aldrig haft anledning att göra provet i allafall, och jag är ju inte helt ursämst på matte, bara det att jag är så totalt ointresserad av det ;)

Jag gjorde i allafall två av delarna, inom angivna tidsramar:
ordförståelsen fick jag 36 av 40 poäng.
På den engelska läsförståelse delen fick jag 20 av 20 poäng. Tacka fan för det eftersom jag bott i ett engelskspråkigt land i 4 år, haha!

Såhär såg min lunch ut idag förresten:
image303

Funderar på om jag ska laga sushi ikväll. Har ju alla ingredienser. Är för övrigt asjobbigt att vara förkyld, jag har inte tid med det, med allt jag har att göra i college.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0