Mellanlandning hemma

Nu är jag hemma från de båda vernissagerna. Klockan är bara kvart över 8, så jag väntar på att de andra (Maria och Sarah) ska höra av sig lite senare så att vi kan gå ut.

Först gick jag till Galway arts centre. Pratade ett par ord med Maeve Mulrennan (co-ordinatorn) där och lyssnade på invigningstalet. Det är en intressant utställning, Andrew Kearney har installerat en gigantisk övervakningskamera som rör sig och "övervakar" besökarna. Det var dock inte särskilt mycket folk där, alla från konsthögskolan hade nämligen gått antingen till Norman Villa i Salthill eller huvudkampusets elvutställning (dit alla mina kompisar gått).

Jag tog stora paraplyet och promenerade ut till Salthill. Nu blir nog min förkylning värre för jag hade militärjackan, kjol och röda nylånstrumpor på mig och det var blåsigt och kallt... Utställningen var verkligen en succé! Älskar John Brady's färger och tjockt pålaggda färg och Maeve Curtis var fantastiskt bra som vanligt. (Ja, alla heter visst Maeve haha). Pratade med hennes sambo som jag känner sedan en lång och trevlig kväll på puben i september efter öppningen av The Claremorris Open exhibition som jag och Maeve var med i.

image314

Courtesy of John Brady
, www.artspacegalway.com

image315

Maeve Curtis, courtest of  www.coearts.org Claemorris Open Exhibition

Det var så mycket folk i galleriet att man knappt kunde röra sig och till slut fick jag prata med Maeve. Åh vad jag har saknat henne! Vi pratade en stund och hon gav mig en del råd om vad jag skulle ansöka till för utställningar och gallerier efter college, att hon sett min animation och gillade den osv. Jag tycker verkligen om den människan, synd att vi nästan aldrig ses...

Cherie, Loretto och Dee samt två av mina tutors var på vernissagen också. Sen gick jag tillbaka hem och när jag passerade Super Valu så köpte jag ett paket potatisvåfflor och nu äter jag två stycken och Sean två. Min nytiga livsstil håller på att falla sönder... haha!

Just ja, glömde ju nämna att jag fick födelsedagskort idag av Mormor och mamma, pappa och Johnny. Johnny hade gjort ett hemmagjort som var rätt kul! Fick även en t-shirt från H&M som låg i paketet. De har satt in 1000 kr på mitt konto också. Sean gav mig också ett kort idag. Jag kommer inte att ha en enda present att öppna på själva födelsedagen...



Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Jag vet ju inte riktigt var på Irland du är men kanske har du varit till Dublin och tittat på Jack Pierson? Jag tyckte att det var en fantastiskt bra utställning med många starka känslor.

Postat av: ella

fina presenter;)du får ha en härlig helg nu!=)

2008-04-11 @ 09:54:52
URL: http://ellisgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0