Ny tavla påbörjad och sittpuff köpt

Nu har jag ätit middag och tagit det lugnt en liten stund. Jag slipade mina gesso boards och började måla på den ena. Så här långt kom jag:

image305

Jag ser fram emot att fortsätta måla på den här tavlan imorgon för jag har kommit på hur jag vill ha den :)
Förhoppningsvis är mina stretchers klara så att jag kan spänna upp tavelduken och börja grunda dem också.

image306

Det är den här sittpuffen som jag köpte i Simon Community affären imorse. Jag är väldigt nöjd! Måste bara fixa lite sågspån så jag kan fylla på den för den är för platt. Köpte en vit rislampa också. Nu måste jag bara hitta en fåtölj eller stolar och bord till min installation och lösa tapetbekymret: är det värt att designa egna och betala massor när det kanske inte ska vara med i slututstälningen ändå och vill jag i anat fall förstöra några av mina snygga tapetrullar (bla bakgrunden till den här bloggen) som jag köpt på second hand och vill ha till mitt framtida hem...

Kommentarer
Postat av: ella

kul att måla:)sov sött sen=)

2008-04-08 @ 22:23:09
URL: http://ellisgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0