Bilder från Connemara national park

Nu har jag fått bilderna från min dagstur till Connemara National park, så här kommer några stycken:

Diamond hill. Dit upp skulle jag!


Halvvägs uppe




Kylemore abbey syns i fjärran


The Twelve Bens (bergskedja)

Det var en grupp norrmän på toppen ;)


Det tog 2,5 timmar att gå hela vandringsleden. När jag väl kom ner igen så drack jag kaffe och sen gick jag till Kylemore abbey. Trodde dock aldrig att det skulle ta en hel timme! så jag var skapligt trött när jag kom dit.


Där uppe var jag.


Kylemore är ett sagoslott som är hem åt Benediktinerorden. Det var en internatskola för flickor förut, men sista klassen gick ut i år.

Jag kollade på den Viktorianska trädgården.

Och på de rum inne i huset som är öppna för allmänheten



Det var en bra utflykt, trots att jag var halvdöd sen efter att ha både bestigit berget och gått en timme i vardera riktningen till Kylemore och sen blev det regn och jag fick vänta på bussen som var 45 min sen... Men väl värt ett besök är det, om det inte regnar allt för mycket ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0