Cuba*, Prag och ny kamera

Nu har det hänt en hel del sen jag skrev sist! Igår bokade jag en resa för mig och Sean till Prag den 9-13 september. Ska bli så kul, vi har inte varit iväg tillsammans sen vi var i London vid jul 2006, för sen förra året så var ju jag i london och Köln själv och med klassen och han åkte på en bussresa till Frankrike bla för att kolla på war sites från första och andra världskriget.

I år har vi ju inte gjort någonting, förutom att jag var i London i februari, och jag har ju jobbat ända sedan innan college slutade utan någon ledighet hela sommaren, så det förtjänar vi verkligen tycker jag!

Vi ska bo på ett 3* hotell som kostar ca 640 kr/natt för två personen, så det är inte så farligt. Ville hellre bo på hotell än t ex hostel den här gången.

Jag har köpt en reseguide om Prag, så jag ska kolla upp lite vad som är värt att se, men jag ska iallafall till Alfons Mucha museet, för minns att Seans syster Laura berättade om att det var så intressant och visade bilder när de var där för några år sedan, och jag älskar Art Nouveau.
 

Vill även gå till Franz Kafka museet och kolla på judiska stadsdelen där han bodde, för han är ju så bra! Sean vill gå till krigsmuseet också, för där har de en massa fordon och grejer från WWII etc. Ska bli kul att åka!!

Vi hade ju dock ett dilemma, för vi hade ingen fungerande digitalkamera att ta med eftersom Seans inte har någon laddare som funkar och det skulle kosta över 500kr att köpa ny laddare och det var ändå ingen jättebra kamera, och jag hade ingen lust att släpa med min stora system filmkamera, samtidigt ville vi ju inte åka till Prag utan att kunna ta kort på allt fint... Då var Sean så snäll så han ville köpa mig en ny digitalkamera i anniversary present, för vi hade varit förlovade i 3 år i fredags. Så vi hittade en på Boots för bara 1200 kr, en svart Casio med 10.1mpx och 3x optisk zoom, så nu har vi en kamera, äntligen! Har ju varit tvungen att låna Seans mammas, ta kort med filmkameran etc de sista månaderna, men nu är jag så nöjd så! Ska ju köpa en Nikon D80 systemkamera sen så småningom när jag sparat lite pengar, men det är ju bra att ha en liten också, för det är så jobbigt att släpa med en stor systemare när man ska resa eller bara vill ta några kort när man är ute etc...

Sen var jag ju såklart tvungen att prova kameran:

Sean i Amnesty shopen

Saturday market

St Nichola's church

Dominick street, vår gata!

Sen kom Maria och Sarah upp till Galway över helgen med tv kompisar så jag gick ut med dem igår kväll. Vi träffades i The Skeff och jag drack Black russian och sen gick vi till Kennedy's (som jag inte gillar) och sedan till Cuba*, men jag hatar att behöva betala inträde när jag ändå inte tycker att klubbarna i Galway är särskilt kul. Kalla mig gammal, men jag föredrar en late bar framför en nattklubb.

Sarah och Maria pratade med två killar sen och Maria blev rätt intim med den ena, så jag blev lite uttråkad sen, har märkt att om man vill få tag på en kille ska man gå till övervåningen i Cuba, där de spelar rock/indie musik för där hänger nästan alla killar... Killen Maria träffade visade sig vara mindre trevlig sen, alltför självgod och självsäker, så det slutade lika fort som det börjat ;)

Maria och Sarah med de två kompisarna, de var trevliga och så, men jag tycker ändå att jag slösade 8 euro på att gå in på Cuba* över huvud taget, bara dålig R&B musik på första våningen och killar som raggar på andra våningen... Fy vad jag hatar dance och R&B musik, fattar inte hur Maria kan älska det...

På vägen hem köpte jag en veggie burger på Supermacs, men man blir ju så trött på alla fulla idioter som inte kan uppföra sig. Det var ett gäng tjejer som höll på och försökte sitta på disken, och sen försökte de kasta den ena tjejen över disken så att hon höll på att dra kassaapparaten med sig! Vakterna blev inte ens arga, men man såg att de som jobbade i kassan verkade irriterade men inte kunde säga något. Skulle aldrig kunna jobba natt på ett snabbmatställe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0