En natt med Detox patch

Jag köpte två detox patches i hälsokost affären igår för att testa hur förorenad min kropp är. För er som inte vet så är det en asiatisk naturmedicinsk grej, som en liten plåsterpåse med olika örter i som stimulerar rening av kroppens organ genom reflexologi punkterna på fötterna. Patchen drar ut föroreningar och kemikalier ur kroppen och den vita patchen blir färgad från ljusbrun till svart beroende på hur förorenad ens kropp är. Man börjar oftast med trampdynan på foten, sen fotvalvet och hälen följande två nätter och så ska man hålla på så tills patchen knappt blir missfärgad alls längre. Jag gör dock ingen fullständig detox, hade nog med det i våras, så jag ska bara köra patcherna i ett par nätter.

Jag satte dem på trampdynorna och direkt när man lagt sig kände man hur all ens energi koncentrerades till fötterna, det bultade lite svagt och kändes lite lustigt. Sen på morgonen så tog jag bort patchen och den var alldeles bajsbrun! fy vad med äckligt man har i kroppen! Ändå är jag varken rökare, äter mycket skräpmat eller dricker mycket, fast i sommar har jag ju i och för sig inte motionerat särskilt mycket (vädret är min ursäkt), druckit mer än vanligt och ätit mer godis etc än jag brukar, så då går det så här.
Kolla!


Har sett bilder på patcher som är helt blåsvarta på internet... Jag ska köpa två till och göra fotvalven inatt. De saker som jag renade nu var lymfan, ryggen, nacken, levern, lungorna och hjärtat. Om man sätter dem i fotvalvet så renar man tarmarna, magen och njurarna mest.

Det känns lite ömt om fotsulorna och mina leder gör lite ont, jag läste att det är en så kallad "healing crisis" då kroppen försöker återhämta sig efter storrengöringen och att det går över inom en dag, särskilt efter andra reningen. När man har så så betyder det att man har haft långvariga besvär med vissa kroppsdelar.

Jag rekommenderar verkligen att ni testar det här, det är bra att bli av med sån här äckligt ur kroppen!

Kommentarer
Postat av: anna

Hej!

Jag har prövat dessa plåster i tio dagar nu utan någon som helst resultat på varken mig eller plåstret (det sägs ju att gifterna ska minska ju mer man använder plåstrena.. ganska logiskt)

Men tyvärr.. helt utan resultat.

Nu är det så att jag älskar att experimentera. Därför klippte jag isär två av dessa plåster. Pulvret är vitt inuti.. när jag tog lite vatten på pulvret blev det BRUNT. När man vaknar tror man att "Oj, har jag sååå mycket skit innuti?"

Det du egentligen ser är alltså inte gifter från din kropp utan pulvret reagerar helt enkelt på fukt/fotsvett som uppstår i det instängda plåster under natten. Ledsen att göra dig besviken men lurendrejerier finns det gott om runt oss! Och detta är ett av dem...

2010-05-21 @ 10:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0