Körkortsteori online sverige vs irland

Jag hittade en webbsida där man kan testa sina kunskaper om körkortsteori. Jag har inte körkort och har aldrig ens öppnat en teoribok, så jag är helt okunnig. Hur som helst så bevisar testet att det är ett måste att läsa på innan man funderar på att göra något teoritest haha, jag fick nämligen bara 35 rätt av 65, så jag kuggade ganska rejält!

Testen går att göra på www.korkortonline.se

Jaja, en dag ska jag också ha en bil ;)

...................

Nu har jag också gjort det Irländska teoritestet online,(www.ism.ie) och guess what?! jag klarade det :D Snacka om lätta frågor de flesta var, helt självklara saker som t ex om ett litet barn åker med i bilen, ska det sitta i föräldrarnas knä, i bilbarnstol eller på sätet haha, eller du har tagit fel avtagsväg på motorvägen, får du backa tillbaka? etc. Vissa var lite klurigare dock, men jag fick iallafall 36 rätt av 40 och godkänt är 35. När man gjort detta löjligt lätta teoritest så är det fritt fram att få en provisional licence och sen får man köra bil i upp till 2 år tills man till slut får tid att köra upp, bara det sitter en person med i bilen som har körkort, men det sistnämnda följer dock nästan ingen, och poliserna verkar sällan bry sig. Så inte konstigt att det är mycket olyckor när man får köra bil utan någon träning förutom ett lätt teoritest.

Om jag haft råd att köpa bil så hade det varit både lättare och BILLIGARE att ta körkort här, men nu är det för sent, och dessutom så vill jag hellre bli en bra förare än att ta körkort enklast möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0