Nu är slutet nära!

Fick ett e-mail idag från Sharon, min manager (som man aldrig ser numera för hon jobbar bara på kontoret på övervåningen) och där stod det att min anställning hos dem slutar den 28 september istället för 31 oktober som det stod i kontraktet. Hon skrev att det beror på den dåliga turistsommaren, så de måste avskeda folk tidigare. Fan, där förlorade jag ju 4 veckor, och nu har jag ännu mer panik gällande vad jag ska göra sen!

Maria hade också fått ett likadant brev, men flera andra har inte fått något, betyder det då att de får stanna hela tiden ut, och varför har de då valt att avskeda just oss tidigare?! Maria som jobbar sin första sommar blev lite paranoid och trodde att de inte var nöjda med henne och att det var därför. Medbh (vår supervisor på nedrevåningen) skulle ha personal evaluations med oss idag, så jag frågade hur det hängde ihop det här med vilka som skulle sluta när. Hon sa att Sharon frågat henne och Niamh om de hade några anställda som inte funkade så bra och om de skulle få gå först, men hon sa att i år tyckte hon så mycket om alla anställda, och vi var ett så bra gäng så hon ville inte ta det beslutet utan gav hela ansvaret till Sharon och ville inte ens veta hur hon kommit fram till resultatet. Hon gav mig iallafall full poäng på alla punkter och sade att hon inte hade minsta lilla att klaga på, att jag kunde otroligt mycket, alltid kom i tid, inte tagit en enda sjukdag på hela sommaren etc. så hon var helnöjd och såg lite sorgsen ut när jag sa att jag nog inte skulle komma tillbaka nästa sommar eftersom jag hoppas ha något annat heltidsjobb då eller bo någon annan stans.

Skönt iallafall att höra att det inte hade något med mitt work performance att göra som jag fått min notice som en av de första, men man tycker ju kanske att Sharon kunde ha låtit oss som jobbat flera somrar stanna kvar längst istället för att göra det helt random som hon verkar ha gjort...

Jag hatar att lusläsa jobbannonser varje dag, fundera på framtiden och vänta på att få svar på ansökningar...

Men det kommer att vara min vardag ett tag framöver, bläääää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0