Nu har jag ritat en isbjörn

Tur jag inte jobbade tidigt idag. Hade lite ont i huvudet sen igår kväll, men det var inte så farligt. Gick till Victoria hotel på en cd and record fair innan jobbet. Var rätt liten, men hittade iallafall en Björk skiva. Jobbade bara 12.15 till 2.45, så satt uppe i callcentret, tog något enstaka samtal, löste sudoku (jag blir allt bättre) och läste corren på nätet. Jag läste en serie om en massa östgötska smultronställen och det fick mig verkligen att känna för att vara lite turist i mitt eget land för omväxlings skull.

Frågade Medbh om jag kan ta en vecka ledigt den 7-14 september och det går bra, så jag o sean ska åka någonstans, men vart vet vi inte än. Synd att jag inte har mer pengar, för flyg till new york är jättebilligt just nu, bara 4800 kr från Dublin. Blir nog antagligen att vi åker till Berlin, Italien, Prag eller någon grekisk ö, handlar om pris och tillgång. Vill gärna någonstans där vädret är bättre än här...

Satt nu på kvällen och ritade lite i datorn. Det blev en isbjörns unge för de är så söta och jag ville testa hur jag kunde göra med pälsen mot en mörk bakgrund. Så här blev det:



Hade tänkt att åka till Galway races efter jobbet eftersom det var sista dagen och jag aldrig varit där. Trodde det höll på 5-8 som igår, men sen upptäckte jag att det börjat tidigt och var slut kvart i 5, så det sket sig... synd när jag faktiskt kände för att gå.

Kvällen går fort när man ritar, nu är klockan snart 10 ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0