Ont överallt kommer jag ha imorgon...

Nu är jag hemma från en strapatsrik dag. Jag tog bussen till Letterfrack i Connemara på morgonen och vandrade i nationalparken. Jag besteg Diamond hill, ett högt berg snarare än hill då. ;) Det var jobbigt nog men otroligt fin utsikt från toppen. Slingan tog 2,5 timmar att gå. Blev dyngsur på vägen ner då det blev totalt ösregn, men hade tur med vädret när jag var på toppen, för då var det uppehåll. Sen ville jag gå och titta i Kylemore abbey, ett sagoslott vid en sjö i närheten, men trodde aldrig att det var så långt som det var. Med bil känns det jättekort, och så är det ju två år sedan jag var ute där. Det tog 1 timme (!) att gå dit och jag höll på att dö efter att just ha bestigit berget. Det var dock värt besväret för den viktorianska trädgården är jättefin och slottet också, men sen var jag ju tvungen att gå hela vägen tillbaka också, fy, vad ont det gjorde i låren, baken och lilltån! Och så började det regna igen när jag var nästan framme.


Sen skulle Citylink åka till galway klockan 17.45 men bussjäveln syntes inte till och jag var den enda som stod och väntade vid parkingången. Försökte ringa för att fråga var bussen var när en halvtimme passerat, men först hade jag ingen täckning och sen när det funkade så tog pengarna slut på mobilen, men till slut kom bussen, 45 min sent. Varför är jag inte förvånad! Men man blir ju lite orolig när man står ensam där i regnet mitt i ingenstans och sista bussen hem inte syns till!

Nu är jag iallafall hemma, efter en tröttsam men ändå bra dag. Vädret har tydligen varit ännu sämre på Dublin sidan med flera vägar översvämmade. Det ska bli more of the same resten av veckan och på TV sa de att om man skulle vistas utomhus inom den närmaste framtiden så skulle man komma ihåg att ta med "raingear, patience and a sense of humour" haha! Jävla land!! ;)

Bilder kommer när jag varit i fotoaffären o lagt dem på CD, för har ingen datakabel till kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0