Tänk om det blir animation i skottland...

Jag ringde till Scottish screen och beställde ansökningsblanketter till en dundercool satsning som jag läste om på internet. De ska träna 5 st personer i olika animationsstudior i scottland i 10 månader och man jobbar med claymation, 2D cartoons och datagrafik etc.

Det är en superchans för de som blir utvalda för man behöver inte ha animationsutbildning utan det viktigaste är att man är duktig på att rita och modellera och kanske har konstutbildning i botten och att man har ett brinnande intresse för animation. Enda grejen är dock att de helst vill att man ska stanna i scottland och jobba sen efter, eftersom de vill ta del av den talang de tränat upp i sina projekt sen. Men vaddå, om jag skulle bosätta mig i skottland i ett par år så skulle inte det göra mig något, har alltid velat åka dit och älskar den skottska dialekten och om man kom med, då skulle man inte tacka nej direkt, jag menar, vilekn otrolig chans och vad bra för karriären!

Jag ska iallafall ansöka så får jag se om jag kanske får åka på intervju sen i början av september. Han tyckte iallafall att det var bra att jag har en degree i fine arts plus att jag hållit på en del med animation på egen hand. Samtidigt skulle jag vilja flytta hem till sverige, men om mn får välja mellan att bli animerare i skottland eller bara ha något vanligt tråkjobb i sverige så väljer jag nog skottland, jag menar, sverige finns ju kvar! Tror dock inte jag får det, för det är säkert hundratals sökande, men är ju alltid bra att kasta ut många revar så kanske man får napp någon stans (finns det något sånt ordspråk?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0