20-tals stil är så snyggt

För några år sedan var jag jätteinne på -60 och -70 tals kläder, mönster etc. Det senaste året har jag börjat gilla 20, 30 och 40 talet mer och mer, Ikoner som Greta Garbo, filmer som Metropolis etc. fast självklart gillar jag fortfarande 60 och 70 talet, och så 50 talet inte att förglömma. Finns underbar inspiration från alla årtionden (men minst 80 och 90 talen då)  Igår var vi och såg Clint Eastwoods nya film Changeling. Den rekommenderas verkligen!

Den berättar den sanna historien om en kvinna i sena 20- talets Los Angeles vars son kidnappas. Den korrumperade polisstyrkan ger henne tillbaka ett annat barn och försöker intala alla att det är mamman som är galen och inte känner igen sin egen son, allt för att verka som att de varit duktiga och löst brottet när de i själva verket inte har det. Så småningom uppdagas ett fruktansvärt brott som rör ett 20 tal försvunna pojkar...

När Clint Eastwood är regissör (har även komponerat musiken) så blir man sällan besviken. En annan grej är att filmen är så otroligt snyggt gjord! Färgtonerna, klippningen, kläderna, så otroligt fint!!!

Kolla in dessa stills så förstår ni:









Så himla vackert! Och en sån gripande film. Angelina är oskarstippad för sin roll och det kan jag förstå. Hon ser skör, uppriven, stark, stolt men mest förkrossad ut under filmens gång och jag säger bara: se den! Både för kläderna och miljöerna och historien i sig såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0