Nu smälter snön men det blev en vit jul

Idag spelade vi Trivial Pursuit - jag vann, på julafton spelade vi ett frågesport spel och Jakten på afrikas diamant - jag vann båda. Förra julen vann jag både på Trivial Pursuit och Scrabble båda gångerna. Måste bara få skryta lite haha! ;) Enda Johnny alltid kommer att klå mig i är filmkunskap, vi fick ett filmfrågesport spel som heter "Scene it" till x-box och Johnny vann stort båda gångerna, men så är han ju filmnörd också med över 500 DVD filmer...

Igår var jag och mamma på julottan i Godegårds kyrka på morgonen. Vi brukar åka dit och i år var det inget svårt att gå upp för de hade flyttat fram det til klockan 8 istället för 7, men det var nästan sämre tyckte jag för då var det redan ljust när man var där, medan det annars varit beckmörkt när man kom till kyrkan och gryning först när det var slut...

Godegårds Kyrka
Jag åt gröt till frukost och lyssnade på Pink Floyd skivan och läste "...Och de vita skuggorna i skogen" av Maria Gripe tills jag somnade och vaknade först vid 2. Vi spelade Scene it, varje omgång kom Johnny etta, jag tvåa, pappa trea och mamma sist, så det säger väl bara hur nivån på vår filmkunskap ligger haha! Vi gick en promenad i mörkret på kvällen och sen satt jag och läste större delen av kvällen och hörde på musik. Den boken är så himla bra och tar mig verkligen tillbaka till barndomen!

Idag har vi bara varit hemma också. Förr hade vi alltid julkaffe med mormor och två av mina mostrars familjer, men mamma och mormor och min ena moster har varit osams sen i somras så det blev inget i år. Jag håller på mamma, hon ska inte behöva be om ursäkt när de andra har gjort fel, men det är inget jag tänker gå närmare in på här. Vi har iallafall haft en lugn dag med familjen. Borstat Blenda och Blacken, haft Så liten (kaninen) inne i köket och hälsat på fåren och gett dem mat. Sen körde vi som sagt Trivial Pursuit och nu försöker jag övertala Johnny att han antingen kopplar in Sega Megadrive konsolen eller att jag får träna lite på Guitar Hero för annars kör han bara hela tiden!

Mamma Mia var kul och lättsam sådär på julaftonskvällen och nu i kväll ska vi se Den vita masajen som jag gav mamma i julklapp eftersom hon tjatat om hur bra de böckerna är hela hösten. Innan dess ska vi nog kolla in Selma Lagerlöf serien på ettan och se om det är något att ha.

Här kommer några kort från julafton:


Bänkade framför Kalle



Julmiddag. Min första vegetariska julafton. Jag var helnöjd; åt makaronlåda, rödbetssallad, veggo bullar och korv (som smakade nästan som de vanliga faktiskt), griljerad kålrot istället för skinka och så lutfisk inte att förglömma för jag äter fisk, så därför är jag ingen riktig vegetarian.



Tur att mamma introducerat makaronlåda och morotslåda på julbordet, för just makaronlådan är en av mina favoriter!



Jag ställde upp kameran och tog kort på oss i väntan på julklappsutdelningen. Brorsan ville vara tomte och tog på den gamla tomteutrustningen och det är faktiskt kul när tomten kommer! Roligare än att bara dela ut klapparna.





Mina julklappar



Kvällsfika innan Mamma Mia.

Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Så mycket fint det fanns i dina paket. Blev väldigt förtjust i kakfatet. Det hade passat fint i vårt röd/svarta kök=)

2008-12-28 @ 20:48:38
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0