Om några timmar påbörjar jag resan till Sverige.

Nu är det mesta packat och klart. Jag ska sätta ny henna färg i håret nu och sen fika lussebulle med Sean. Har inte skrivit på ett par dagar och det beror på att jag varit i Westport från fredag eftermiddag till imorse. Åkte dit själv med ett bussen på fredagen och sen kom Sean på kvällen efter jobbet. Under tiden hann jag med att spela kort med Mary, moster Kathleen och deras kompis Tina och även veckla ut och klä deras julgran. Det var väldigt trevligt! Sen på kvällen gick jag med Sean till nepalesiska restaurangen och åt middag.

Westport by night
På lördagen pyntade vi det sista, jag julhandlade och strosade runt lite i Westport, fikade varm choklad med Sean och sen gjorde jag Irish Coffee och vi kollade en del på X-factor finalen samt åt chinese takeaway och spelade några mer partier kort på nattkvisten.

Marlene's Chocolate heaven

Hos Hastings


Jag får alltid äran att veckla ut grenarna på plastgranen, men se så fint det blev!

De gamla takterna sitter i, trots att det är minst 2 år sen jag gjorde Irish Coffée

Mys!

Imorse åkte vi allihop till Galway och de andra julhandlade lite medan vi gick hem en stund och sen träffade vi Seans syrra Carol med familj och fikade med dem. Det var trevligt att se dem för jag har inte sett dem sen i våras(!) pojkarna har vuxit jättemycket, Callum pratade inte sist jag såg honom.

Callum, Ben, Brian och Carol

Vintersol på Quay Street
På eftermiddagen gick jag och Sean en promenad i det vackra vädret och sen handlade jag lite smågrejer jag behövde och Sean köpte en varmare jacka han ska ha med till Sverige i januari och nu har jag packat och sytt dit ändtrådarna på mina vantar så man kan använda dem. Klockan 02.15 går bussen till Dublin, sen går flyget 07.15 till Skavsta och jag tar sedan Flygbussen till Linköping där min bror ska hämta mig. Trevligt men trött kommer jag nog vara då för jag har så svårt för att sova på nattbussen...


Det här ser ju nästan ut som sommar! (fast det var lite kyligt i luften)


Cross street

Idag var det så vackert, så vackert i Galway, precis så som man vill minnas det, alltid!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Du är helt galet söt på kortet på dig där i solen!

2008-12-15 @ 19:03:06
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Tina

Kan inte annat än att hålla med. Galway är vackert! Längtar tilbaka mer än någonsin när jag ser alla dina vackra bilder!

2008-12-16 @ 18:56:49
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med! Var i galway i helgen och det var verkligen jättemysigt och fint!

2008-12-18 @ 11:20:31
URL: http://callemoritz.wordpress.com
Postat av: Mia

Snubblade in här och hittade visst en annan utlandssvensk så nyfiken som jag är måste jag ju undra hur du hamnade där?

Aldrig varit på Irland, bott ett år i London men det ser nästan mysigare ut där du är.



Kram Mia

2009-01-04 @ 11:22:03
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0