Vi komma, vi komma från pepparkakeland...

Idag har jag bakat som bara den! Och ätit så mycket pepparkaksdeg att jag mår illa...

Det blev massvis med pepparkakor och jag brände inte en enda plåt, det är nog nästan rekord!



Man tager det man haver heter det ju. Eftersom det inte finns några plåtar till vår ugn och de knappt säljer såna små som passar längre eftersom ugnen är så gammal (och jag inte tänker spendera 100kr på en plåt till en ugn som inte ens är min) så bakade jag på undersidan av en pajform och vek några lager aluminiumfolie till en disposable plåt. Går det med.



Så här skulle skålen jag gjorde igår kunna komma till användning.


Ett berg med pepparkakor. Så många blev det.

i kväll har Sean lovat att vi ska på middag i BK's winebar, det franska stället vid the quay. Han betalar och jag förväntar mig rödvin och kanske musslor och pommes. Vi får se, gillar det stället!

Såg att I'm from Barcelona spelar i The Rosin Dubh som ligger runt hörnet på lucia. Funderar starkt på att gå dit för "We're from Barcelona" är ju en skitbra låt, fast jag har inte deras skiva eller så, så jag har inte hört så mycket annat med dem. Har varit på ett par andra Svenska band i The Roisin; Jenny Wilson och Suburban Kids With Biblical Names.

Jag lyssnade på julskivorna jag laddat ner för några dagar sedan. Vissa var fina, bra julsånger och andra var med 80-tals band man helst vill glömma, haha! Men fick in lite stämning iallafall, trots regn och rusk ute.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

We're from Barcelona är skitbra, men ännu bättre är Treehouse! Åh, den har den finaste textraden jag vet: "I have built a treehouse, I have built a treehouse. Nobody can see us, 'cause it's a me and you house". A me and you house! Iih, så himlans fint. Det är också allt jag har hört av dom men det är säkert bra!

2008-12-04 @ 20:54:58
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0