Callum Brady 2 år

Idag firade Seans systerson Callum 2 års dagen. Egentligen fyller han först på måndag.

Vid kvart över 12 mötte vi Sean föräldrar på Elle's cafe på Shop street och där drack jag två koppar kaffe medan Frank hade en wrap och apple tart och de andra drack cappucino. Jag smet även ut till marknaden vid kyrkan och köpte en sushi rulle.

Sen åkte vi ut till Athenry där Carols familj bor. När Ben fyllde i maj så hade de stort kalas med alla grannbarn etc. men Callum är så liten och granarna är mer Bens ålder, så det var bara farmor, farfar, mormor, morfar, jag och Sean som kom. Carol hade gjort puff pastries med äpleskivor och kanel, gott! och en kul tårta i form av ett lok, det var roligt gjort!

Brian's mamma hade med sig en madeira cake (en sorts sockerkaka) som hon just bakat, den var fortfarande lite varm, så det var också gott!

Callum är så stor redan, så trots att tröjan jag köpte är för 2-3 åringar så kommer han nog växa ur den rätt fort. Han fick en jeep med hästsläp av Brians föräldrar och en hovercraft med bläckfisk-monster och ett undervattens fordon av Mary och Frank.


image104

Jag klippte luggen på förmiddagen också, den var alldelses för lång och hamnade i ögonen hela tiden, och när man stryker bort håret med handen hela tiden så ser det stripigt ut efter bara några timmar...

Vi åkte hem runt fem och stannade till i Wellpark (nära min skola) och kollade i Expert butiken som just öppnat där medan Frank köpte en grej till musikutrustningen på Maplin Electronics. En säljargubbe visade oss de senaste köksprylarna och demonstrerade induction plattor till spisen som man kan ta på utan att bränna sig och som enbart värmer där kastrullen står när de är i kontakt. Har hört om dem förr men aldrig sett några. Ska nog skaffa sån i framtiden om jag behöver köpa spis någon gång för de var bara ett par tusen dyrare än en vanlig spis och jättesnabba och barnsäkra.

Han visade även konstiga frysar och kylar som var som stora kökslådor man drog ut och aldrig kunde tro att det faktiskt var kylskåp. Mary ska köpa ny kyl och frys och kanske ny spis, men inte riktigt än.

Sean kollar på Man United matchen mot Arsenal och myser åt att det står 4-0 till dem. Han är även lycklig att Liverpool har åkt ut. Jag bryr mig inte, jag håller inte på någon särskild, men hela hans familj är stora United fans.

Jag lagade spenatpasta med grillade tunna bacon utan fett och spicy tomato sauce till middag åt mig, sean hade en sandwich i cornershopen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0