CSS koder som snurrar i huvudet

Jag orkade inte kolla på The Abyss. Bytte över til The Jonathan ross show, min favorit av talkshow hostarna.

image46

Han hade Britt Ekland som gäst idag och hon var lite kul. Men oj vad hon måste vara plastikopererad!

Sen har jag suttit o knåpat med min hemsida, eller mest testat grejer, börjar bli dags att fräscha upp designen, layouten har ju varit densamma i 2 år snart! Jag har alltid gjort en ny page till varje bild som sedan länkats samman. Nu när min hemsida har så många bilder så börjar det bli lite väl många sidor att hålla reda på, och de tar för mycket tid att göra, så jag har hållit på o trixat me olika hovering options, dvs. att när man för musen över en bild så förstoras den. Det såg dock lite rörigt ut eftersom man då får en massa andra intryck i bakgrunden så jag har börjat kolla upp om lightboxes.

Det är ett javascript som bland annat används här på blogg.se när man klickar på en bild och den öppnas med en semi transparent bakgrund i tex grått. Jag kan inte java script, så ska läsa på lite om det imorgon o ladda ner script m.m från ett ställe jag hittat som förklarar om light boxes men iden som jag har är i allafall att när man klickar på thumbnailen så visas bilden i normal storlek i mitten av sidan med en semi-transparent vit bakgrund och det finns ett kryss man kan klicka för att stänga den och pilar där man kan bläddra vidare genom andra bilder i samma gren.

Något att bita i imorgon alltså!

Det här var väl total gibberish för den oinvigde ;)

Nu är det sängen för mig, Sean sover redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0