Jag vill också till afrika!

Seans syster Carol och mamma Mary har bokat sin resa till Swaziland för att hälsa på andra systern Laura som jobbar där. De ska dit i två veckor i augusti. Jag vill också!!! jag har ju aldrig ens haft råd att åka utanför Europa och jag skulle bra mycket hellre åka till afrika än t ex Thailand som alla andra åker till...

Katherine, Lauras kompis, är där nu och reser runt och hälsar på henne. Typiskt att man aldrig har några pengar när man är student... flygbiljetten de köpte kostade 780 euro, så ungefär 7000 kr. Är tydligen ett rätt bra pris, men har ändå inte råd med så mycket.... Laura ska i allafall hämta dem i sin jeep i Johannesburg som de flyger till och sen ska de köra till Swaziland där hon bor. Boende är ju gratis för hon har en tvårumslägenhet där.

Ändå så sa jag  och Sean att 7000 kr kommer man ju i stort sett till Nya Zeeland eller något sånt ställe för också, och vi skulle nog hellre spara och åka dit. Där kan man ju i allafall röra sig mer fritt och kolla på saker medan Afrika, och särskilt J-burg är ganska farligt på vissa håll och man inte kan vara ue efter mörkrets inbrott etc...

Satt igår kväll och skrev ett CV, trodde jag hade kvar det jag skrev förra året på datorn så att jag bara kunde lägga till ett par grejer, men kunde inte hitta det någon stans...

Nu ska jag gå en promenad till Salthill har jag tänkt för  vädret är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0