No Country for old men på bio i kväll

Nu har jag o Sean kommit hem från bion.

Det var en bra film, väldigt annorlunda. Den var spännande men samtidigt med en väldigt speciell stämning, och ett slags lugn som är svårt att beskriva.

Javier Bardem var så psychoooo, gud vilken roll alltså! mer säger jag inte, för den har ju inte släppts i Sverige än.

image43

Sen har vi då the good guy som spelas av Josh Brolin.

image44

Han råkar på en kappsäck full med pengar, vid scenen för en drug deal som gått snett,  och tror att han kan ta dem själv eftersom ingen annan ser att han hittar dem (han bor i en trailer med sin flickvän). Men psycho mannen är inget att leka med och han lämnar blod och döda kroppar vart han än går.

Tror inte att det är en film för alla, men jag tyckte att den var bra. Den ligger visst bra till för Oscars också. En grej som funkar väldigt bra är att det inte finns någon musik alls i filmen. Mna hör bara vinden som susar, klockor som tickar, trafik etc. Ja, alltså vanliga ljud, och det gör att det käns mer verkligt och att man lever sig in.

Jaysus vilka stora popcornsbyttor de har här med, jag är proppmätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0