Om ämnet historia (och the Notebook på TV)

image91

Tog ett kort på Callums tröja med Webbkameran. syns inte riktigt de rätta färgerna, men ändå. Kollade upp vad som går på TV ikväll. The Notebook visas på Film Four. Ska nog kolla på den tror jag, även om det är en sån typisk romantisk film som jag tycker är i sockersötaste laget. Minnas att jag kollade på den i andra året i college hemma hos Sarah, Alanna och Maria. Det var typ en av de första gångerna jag gjorde något ihop med dem. Det var kul!

Sean blev medlem på stadsbiblioteket idag så han lånade en jättetjock historiebok om Napoleons tid, den är typ en dm tjock så man blir trött bara man kollar på den och han har suttit och läst i timmar ;) Han lånade även en om romarriket. Han älskar historia om olika empires, krig etc. Som tur är har han börjat tröttna på andra världskriget lite, för han är typ värsta krisexperten o har högar med böcker, dvder etc. och kollar alltid på Hidden history på History channel. Jag gillar också historia, men är mer intresserad av hur vanliga människor levde, konst/kultur/arkitektur historia och större perspektiv som visar sammanhang i olika händelser.

Sean är mer insnöad på vilken kaliber de använde i bössorna, hur strategierna på slagfälten såg ut etc så han är lite fanatisk hehe

Kommentarer
Postat av: emma

Skulle du kunna ge något film tips?

2008-02-14 @ 20:56:17
URL: http://emmasordal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0