The ballad of Jack and Rose

Nu har jag just sett den andra filmen jag lånade. The Ballad of Jack and Rose

image75

Säger bara: Rekommenderas! Så himla bra och hjärtekrossande film! jag blev helt fast...

Handlar om en pappa som var hippie på 60-70 talet men nu bor ensam i en gammal commune på en ö med sin dotter. Han är en riktig enstöring så de två har bara varandra. Dottern har inte gått i skolan sen hon var 11 utan bara undervisats och bott med pappa på ön hela tiden. Gröna vågen stället de bor på är hela hennes värld och hon känner i stort sett bara sin pappa. Pappan har dock hjärtproblem och dottern är nu nästan vuxen så han är rädd för vad som ska hända när han dör.

Han har träffat en trevlig kvinna i smyg på fastlandet och beslutar att ta dit henne och hennes två söner och bo med dem så att de får ett mer normalt liv och Rose kan lära känna andra folk och lära sig mera. Men Rose vill inte dela sin pappa med någon annan och kan inte förlika sig med tanken på att en annan kvina får hans uppmärksamhet, så hon gör någonting mycket dumt...

Har även fått en ny favorit bland de kvinnliga skådisarna: Camilla Belle. Hon är hur snygg som helst och jag gillar hennes ögonbryn, sen så spelar hon superbra också! Synd att hon inte har dem lika breda annars för det ser verkligen häftigt ut. Önskar jag hade såna ;)
image76

Privat är de inte lika breda:

image77

Gick runt lite i stan förut och fikade på ett franskt ställe som heter Java's. De har två cafeer i stan och detta hade jag aldrig varit på. Det var mysigt! Var dock fullt med folk för att det var söndag, så det tog en timme att beställa och få min ciabatta med mozarella och soltorkade tomater. Men det gjorde inget för jag satt och läste style bilagan med Sunday Times och skrev lite. Tur jag inte hade bråttom dock ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla Belle

FY FAN HELLER ATT HON ÄR SNYGG! i så fall vart? i röven? nej fan, där har hon väl också överväxtlighet!!

2009-05-26 @ 15:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0