Westport helg och grönt te

Nu har jag och Sean kommit tillbaka från Westport med bussen för ca en timme sedan och jag har just druckit en stor kopp grönt te. Vi hade en mycket trevlig helg. Vi åkte på fredagkvällen och åkte med Seans föäldrar till The Helm nere vid the Quay för hans pappa spelar där på fredagar. Flera av hans föräldrars bekanta var där som vanligt och de är trevliga. Man känner sig ändå lite out of place för nästan alla där är medelålders eller äldre ;) och Frank spelar mest hits från 50-70 talet som de minns och sjunger med i och så dansar de pardans när de blivit lite på örat hehe. Var i allafall kul att prata med dem.

På lördagen gick vi en promenad runt stan och sen på kvällen så mötte vi Sean McFadden och Anthony i indiska restaurangen nere vid the mall river. Vi hade ingen aning om att det skulle vara så himla mycket folk där, så vi hade inte bokat bord eftersom det aldrig brukar behövas. Vi fick vänta i över en halvtimme på att få ett bord och sen tog det över en timme innan vi fick vår mat. Det var ett stort party på övervåningen och helt packat i resten av restaurangen. Senare fick vi veta att en känd artist här som heter Christy Moore spelade på ett av hotellen o därför var det en massa folk från Dublin m.m i stan och därför var det extra fullt.

Gjorde dock inget att vi fick vänta så länge för då hade vi tid att prata en massa och det var trevligare att prata runt bordet än t ex i en pub efter för där är det ofta så fullt och hög musik så man får ingen stans att sitta plus att man inte hör vad den andre säger. Maten var i allafall jättegod och vi fick gratis indiskt te och kaffe efter som plåster på såren för att vi fått vänta så länge så det var snällt :)

Diskuterade med Sean o Anthony en massa om hälsosam mat, detox, näringsvärden i mat, hur en dietändring kan få olika kroppssymptom som t ex täppt näsa på natten, magproblem etc att lätta så det var väldigt intressant. Sean McF hade en grönsaksaffär förut och bor på landet och äter bara organiskt/vegetariskt, odlar sina egna grönsaker etc så han vet en massa om olika råvaror. Anthony är väldigt vältränad och har svart bälte i karate, så båda två är väldigt måna om vad de äter och man kan lära sig mycket av dem. Min Sean blev kanske lite uttråkad, men vi pratade om annat också.

Efteråt så kom de upp till Seans föräldrars hus på te, det var för sent att gå till någon pub eftersom klockan redan var ett, och en stund senare kom Frank hem, så vi pratade med honom ett bra tag. Det var en trevlig kväll!!

Idag så gick vi en promenad, jag läste alla söndagsbilagor till tidningarna och så lagade vi spaghetti och köttfärssås med champinjoner och riven parmesan, väldigt gott!

Ska dock börja föra matdagbok igen imorgon och hålla stenhård koll på vad jag äter för att försöka luska ut om det är något jag inte tål eftersom jag alltid har lite täppt näsa på natten och alltid måste snyta mig när jag ätit varm mat. Och eftersom jag har en rätt känslig mage som blir väldigt lätt gasig eller värk från och till. Och att jag ofta får en lätt huvudvärk runt pannan och tinningarna.

Anthony tror att det kan vara så att jag har en överkänslighet mot någonting, t ex laktos, gluten eller någon viss råvara, bara det att det är så svagt att jag aldrig vet exakt vad jag är känslig mot. Han tycker att jag ska göra en detox och rensa ut systemet och sedan skriva upp hur jag känner mig när jag ätit vissa saker. Måste kolla upp vad jag får och inte får äta på detoxen. Ska inte börja med den imorgon än eftersom jag måste förbereda och köpa passande mat etc och jag vill trappa ner lite stegvis först eftersom jag ätit väldigt onyttigt senaste veckan i London och så (tänk pizza, fries, choklad, öl...).

I natt går ju Oscars galan. Skulle gärna kolla men då orkar jag inte upp imorgon. Ska nog kolla början vid elva, men knappast att jag stannar uppe hela natten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0