Yay! Arts centre på söndag!

Hotmail började funka sent igår kväl, puh! Såg att jag fått svar av Maeve i Galway Arts Centre angående min förfrågan att hjälpa till som voluntär när de tar ner/hänger utställningar så att jag skulle få erfarenhet av galleriarbete.

Hon sa att hon tyckte att det var jättekul att jag är intresserad och att de ska byta utställningar på söndag, så då är jag välkommen dit klockan 11 om jag vill! De ska bubble wrapa de existerande tavlorna och lägga ut de nya i position tills teknikern kommer och hänger dem. Ska bli kul, jag är så glad!

Gjorde värsta supersalladen och brödet var jättegott igår kväll så nu har jag gjort ny sallad att ta med till skolan och tar även med lite av brödet jag gjorde igår.

Cissis supersallad:

* En näve spenatlöv
* två nävar blandade salladsblad
* gurktärningar
* delade körsbärstomater
* färsk ingefära (finfördelad)
* röd chili (finfördelad)
* riven morot
* citronsaft
* örtblandning (krydda)
* lite olivolja

Medeltidsbröd
* två tredjedelar spelt mjöl
*en tredjedel havrekli
* en nypa salt
* en skvätt olivolja
* vatten

platta/kavla ut till tunna kakor och grädda i torr stekpanna tills hårda.

Det som är bra med denna mat är att man inte blir hungrig på länge efter. Slow calories ni vet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0