En svensk fika och detektivarbete

Idag har varit en regnig men bra dag.
Först trodde jag den skulle bli  dåligt eftersom bussen inte dök upp på morgonen och jag kom 15 min sent till vårt seminarium om våra theses. Gick dock bra ändå och jag o Maria läste varandras inledning och slutledning. Hon hade inget att anmärka på så det var skönt.

Sen målade jag lite och så kom Mike, en av våra tutors och sa att han pratat med Eimear i print och att jag visst får screentrycka med deras utrustning och dirosol. Gick direkt och pratade med henne o bokade en skärm så nu ska jag komma igång imorgon e det tänkt! Enligt henne var det ett missförstånd, anledningen att jag inte kunde använda deras dirosol före jul när jag frågade var att deras budget var slut så de hade inte nog, men nu hade de fått mer pengar och köpt in nytt så nu går det bra.

Just det, igår hände värsta lustiga grejen som jag bara inte kan komma över. Jag var iväg på tutorial med Gavin, och när jag kom tillbaka så hade någon skrivit ett meddelande på en servett i studion. Först tänkte jag inte så mycket annat än att jag inte visste vem det var, tills det slog mig att det var på svenska!! såhär stod det:

Hej Cecilia! Du är jätteduktig
Puss*

Det såg ut som en tjejs handstil, och som om det var någon som kunde svenska och inte bara lärt sig meningen utantill. jag vet INGEN svensk person som går på min skola!! It really wrecks my head! Jag frågade mina kompisar om de sett någon som sökt mig eller varit inne i min studio men det hade de inte. De tyckte också att det var skitlustigt och vi försökte analysera handstilen, men inte blev vi klokare för det! Idag frågade de om jag visste vem det var men det gör jag inte, jag känner ingen svensk här!!


Jag har pratat med en tjej som heter Camilla på facebook eftersom hon gått på min gamla skola och fått tipset av någon lärare att jag bor här så jag berättade för henne om olika sevärdheter m.m Nu är hon här så vi bestämde att ta en fika idag.

Klockan 4 träffade jag henne och vi gick o drack kaffe i The Skeff. Det var trevligt och kul att träffa en svensk som gått på samma skola som jag :) Vi pratade i nästan 2 timmar om en massa skillnader mellan här och sverige, min skola etc etc. Hon var väldigt trevlig så det var kul! Passade på att berätta om den mystiska svenska lappen men hon sa att inte var det hon i allafall, för hon vet inte ens var min skola ligger och ännu mindre var min studio i skolan skulle vara, så hon var det då inte!

The Skeff är en allt bra trevlig pub i allafall, jag tackar Sarah för tipset på att gå dit o fika istället för nåt cafe, för de är ofta så fulla och röriga och man vet att de vill att man ska flytta på sig när man är klar, men här fanns gott om plats.

Nu har jag just ätit kvällsmat och ska rätta till ett par stavfel i min thesis som jag läst ett par gånger nu o sen ska jag till bokbindaren imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0