Lista över 2007

I brist på annat att göra så har jag hittat en lista att svara på.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, skaffade lägenhet ihop med Sean, tjänade mer pengar på min konst än nånsin tidigare, vann pris i en utställning etc etc.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän, men såg i tidningen att en tjej från gymnasiet och min högstadielärare bla fått barn.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Irland (här bor jag ju), England och Tyskland.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Mindre regn och mer solsken!!! Ett jobb jag trivs med, kanske en flytt (?)

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
9 Juni: Vår degree show öppnade i skolan

8. Vad var din största framgång 2007?
Att jag vann pris i The Claremorris Open Exhibition i september, att jag fick högst betyg i klassen vid våra Christmas assessments.

9. Största misstaget?
vet inte...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
En hel del förkylningar, men inget allvarligt...

11. Bästa köpet?
Den snygga retro klänningen jag hade på mig på vår graduation, min drawing tablet till datorn.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra , räkningar och mat, sorgligt men sant! särskilt när vår lägenhet konstar ?750 i månaden...

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Sean när han äntligen hittade jobb i galway o flyttade hit. Helena när hon gjorde ett så fint armband till mig, Ragnhild när hon ställde upp så mycket när jag var i Sthlm.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Nina Hynes - Flutter and Wow, Anna Järvinen - Kan du gå? och Kings of Leon - Knocked up

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare eftersom vi äntligen fick egen lägenhet och jag slapp dela hus längre samt att det gick bra i skolan och att jag träffade några personer som betyder mycket som jag inte sett på länge.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat mer (det vanliga), hållit kontakten mer med vissa kanske, ansträngt mig mer i vissa lägen.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Klagat

18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen i Sverige

19. Blev du kär i år?
Har ju redan varit ihop med Sean i 4 år nu...

20. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Inget särskilt... gick o åt middag med Sean, men inget party blev det...

21. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Självklart finns det det...

22. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Retroklänningar, plastörhängen, färgglatt, blandat med mer 'vanliga' kläder.

23. Vad fick dig att må bra?
Uppmuntrande kommentarer, att se att allt slit i skolan lönade sig, att träffa de som betyder mycket, att koppla av i naturen.

24. Vilken kändis var du mest sugen på?
Johnny Depp, om man ska väla en nu levande, men annars var Syd Barrett jävligt snygg på Pink Floyd tiden.

25. Vem saknade du?
Familjen, Helena, Sofia, djuren... och Seans syster Laura som flyttat till Afrika.

26. De bästa nya människorna du träffade?
Jobbarkompisarna på turistbyrån var väldigt trevliga, särskilt Maria, Antoinette, Elena, Donal mfl. Nina Hynes, Irlands trevligaste och coolaste artist :) och så att jag lärde känna Catriona bättre, fast vi har ju gått i samma klass ett bra tag, så det räknas kanske inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0