Mardröm

Nu är det måndag och jag är inte i skolan, usch, jag vill inte vara sjuk! om jag mår bättre senare på dagen så kanske jag åker dit en sväng... Jag trodde att jag mådde lite bättre igår kväll, hade fått tillbaka matlusten o allt det där så gick till affären o köpte en burk soppa. Aj, aj viket misstag! min mage lät som om det åskade ungefär och jag fick springa på toa minst fem gånger...

Sean kom tillbaka med bussen runt tio igår kväll i allafall, så det var snällt av honom. Trodde han skulle stanna en natt till. Blev lite sur för en kommentar Seans mamma sagt till honom om varför inte jag följde med till Westport "ni kanske har börjat glida ifrån varandra lite, eller varför spenderar ni annars helgen på olika håll?" Hon fattar aldrig när man är sjuk, man kan typ ligga döende och hon skrattar bara bort det och tycker att man ska till jobbet eller skolan ändå, bara för att hon har artros och har gjort flera operationer m.m så tycker hon aldrig att vanliga sjukdomar räknas. Desstom hade ju Sean bestämt att träffa sin kompis Anthony i Westport och hur kul hade det varit att spendera sin lediga tid här på en skala när jag bara låg på soffan o kollade på film hela helgen?! Hallå??

Under natten sov jag oroligt och vaknade flera gånger av att min mage rumlade och kurrade. Hade också en jätteläskig dröm. Drömde om en kille som mina föräldrar känner som haft en hel del problem sen hans firma gick i konkurs etc. och så kom han och hälsade på oss (hemma i sverige alltså) för att sedan gå ut mitt i natten med ett hagelgevär och ta självmord. Jag försökte springa därifrån, för jag ville inte vara närvarande, men kom vilse i mörkret och sprang mot honom istället, så när skottet avlossades så var det precis bredvid mig, och hans kropp föll och nuddade min fot! Usch vad hemskt! Mindes hela drömmen så tydligt att jag var tvungen att skriva ner den i min dröm bok när jag vaknat.

Det är växlande moln och sol ute och jag börjar bli rastlös av att ha varit inne i över 2 dagar, men det går inte att röra på sig för mycket när man inte kan äta. Oj, nu börjar det regna, hörde hur det spöregnade under natten också. Som sagt, om jag rör mig för mycket utan att äta så får jag yrsel och blir helt knäsvag.

Lyckades få i mig två cream crackers men känner mig lite illamående...

Och ja, Morrhår och ärtor blev det sen igår, mycket bra film. Får mig att vilja bo i Stockholm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0