On the cover of Seventeen magazine

Nu har jag kommit hem.

Jag stannade kvar i skolan till 4 och grundade mina taveldukar två gånger till samt funderade på vad och hur jag vill måla på dem. Det börjar äntligen bli lite mer aktivitet i ateljeerna nu efter jul när folk börjat bli klara med sina theses o allt sånt. Det är kul, för det var så många borta där ett tag.

På vägen hem så fortsatte jag längs Dominick street, förbi korsningen där vi bor och kollade i två second hand klädaffärer och en skiv/bokaffär som heter Bell Book and candle. Second hand affärerna är inte fulla med en massa coola grejer, utan får mer in något kul nån gång ibland. Jag brukar gå dit minst en gång i veckan för att se vad de har och nästan varje gång kommer jag hem med något. Kan vara allt från en wokpanna, baknings våg, skiva, bok, tröja etc. Idag blev det ett par jeans. Det är bra att köpa 50kr jeans ibland när man förstör dem så fort i skolan. Då kan man spara de bättre till andra tillfällen.

Sen gick jag till bageriet och köpte en roll och en muffins. jag vill bli helt bra i magen så jag slipper äta så mycket vit mat hela tiden. Imorgon ska jag försöka med mer frukt och grönsaker.

När jag fikade så kollade jag på seventeen på MTV. Handlar tydligen om 17 åringar som tävlar om att få scholarship till universitetet och bli omslag på Seventeen magazine. Är det inte det de vinner i American top model också, omslaget alltså? Var rätt kul att se hur odugliga de var när de skulle praktisera på huvudkontoret i två dagar o svarade i telefonen helt galet hehe!

Men man käner igen lite själv, när de som ringer söker nån viss och man inte själv vet vem det är hehe, det hände mig ett par gånger när jag började på turistbyrån i Galway, och att jag kopplade fel i växeln hände väl nån gång det med ;) Om någon nu undrar hur man kan lyckas med sånt på en liten turistbyrå så har turistbyrån i Galway runt 40 medarbetare, så det är ju inte som en vanlig svensk turistbyrå.

Kommentarer
Postat av: My

Tack! Tycker också att det är fint. Gillar att det är ett väldigt ovanligt namn i sverige men att det ändå låter rätt "normalt".

2008-01-16 @ 20:00:22
URL: http://mysan87.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0