Två personer på sjukhus

Nu är jag hemma efter en slitsam dag i skolan. Först stressade jag som en idiot i spöregnet på morgonen för att få reda på att vårt seminarium började 10 och inte 9.30. Vi gick igenom korrekt användning av quotes, endnotes etc för vår thesis. Det var bara 4 personer där dock, och de som nog skulle ha behövt genomgången mest kom inte :P

Sen hämtade jag mina stretchers och spenderade resten av dagen med att sträcka två taveldukar (95 x 130 cm). Skinnet gick sönder på ett par ställen av fingrarna, inte fullt så illa som sist, men ändå ont. Är ett väldigt slit med att kräla runt på golvet, spänna och häfta med häftpistolen. Häftorna räckte precis, puh!

Sen fick jag vit färg av vår technician Davey och grundade dem. Till lunch åt jag en bakad potatis med smör, vågade mig inte på något mer svårsmält, men det var lite intetsägande... Vet inte när jag vågar mig på att äta grönsaker, frukt och kött, magen känns ännu lite konstig. Jag som just hade börjat mitt nya liv efter jul med hälsosam mat, frukt och grönt och nu har jag i fyra dagar endast kunnat äta pulvermos, makaroner och bakpotatis, vill ju inte äta bara kolhydrater ju!! och jag som har jättegoda kiwi hemma, dem kan jag inte äta!

Sean's mamma ringde nyss
, hans pappa är på sjukhuset. Först blev jag jätteorolig för han hade en bypass för 4 år sedan. Hon trodde inte det var något allvarligt, han skulle på en vanlig check up och så hade han varit lite mer andfådd på sistone så de ville ha kvar honom några dagar o kolla noggrannt. Hoppas det inte är något allvarligt...

Sean's systerson Ben är också på sjukhus.
Han är snart 4 år och opererades idag för att han har någon läcka på urinröret tydligen så att hans ena testikel blir vätskefylld ibland. Syrran Carol sa någon medicinsk term som Sean först inte fattade vad det var, men nu förklarade i allafall hans mamma vad det verkligen rörde sig om.

Och ja, MAMMMA fyller ju 50 på lördag!!! Får abslut inte glömma bort det,
kom på för sent att skicka kort både till henne o pappa sist! Köpte i allafall kort idag och några ballonger som det står 50 today på. Helst skulle jag vilja ge henne något ordentligt som en weekendresa till Wien, dit hon alltid velat resa, eller till något mysigt hotell i Tyskland eller något. Hon hade sett något reseprogram om det som hon pratade om. Men jag är fattig student och brorsan är arbetslös så det blir inget med det tyvärr.... nu har jag ju inget bra att ge henne bara för det...!!! fy för att ha dåligt med pengar!!!

Idag har det regnat och haglat som bara den och mina jeans var såklart för långa o släpade i backen så de sög upp hur mycket vatten som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0