Idag har man varit hattmodell då!

Nu har man gjort sitt första modelljobb då ;) Emily som gick textiles i mitt college skulle få en artikel publicerad om sina hattkreationer till Galway Races i en lokaltidning som heter Galway Voice. Jag hade blivit tillfrågad om jag ville bli hattmodell för en dag. Emily och Emer, som är make up artist i Dublin för Chanel kom hem till mig strax efter 11 imorse och gjorde min makeup, hon gjorde en 40-tals look med svart eyeliner, och som tur var så passade klänningen jag köpt igår alldeles perfekt! Det är en svart klänning i syntettyg med markerad midja och små vita prickar.

Jag fick sedan vara modell nere vid floden vid The Bridge mills och ha två av Emilys fantastiska hattar. Fotografen var från Galway Voice och så vard det en reporter också som intervjuade Emily. Alla som såg mig på restaurangen där var imponerade och alla sa att jag var "a natural" när det kom till att posera, haha, måste ha kollat för mycket på Top Model ;)

Vädret var perfekt och alla var nöjda, fick mig faktiskt väldigt sugen på att gå på Galway Races. Tänk att få ha på sig en sån hatt på ladies day, som riktiga konstverk! Nu har jag ingen bild på hattarna att visa er än, men det kommer så fort fotografen har mejlat över bilderna. Jag tog bara några nu med webbkameran så att ni får se outfiten och makeupen. Ska ju på grillfest hemma hos ett par jobbarkompisar, så jag är ju redan iordning för det :)

Ska lägga upp bilder så fort jag får fotografens bilder skickade. Artikeln kommer i Galway Voice på måndag, ska bli kul!

Tjejerna var jättetrevliga och jag fick lära mig lite mer om make up. Har aldrig använt lösögonfransar förr t ex. Vi åt lunch på Mocha Beans rakt över gatan och det var en rolig och annorlunda dag :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0