Min lediga tid i ett provrum

Var så trött imorse så jag tog sena bussen tillbaka till Galway från Westport. Sean åkte 7.15 för han började jobba klockan 11, men jag tog 10.15 så jag fick lite sovmorgon. Sen letade jag efter The Galway voice i alla newsagents för att se hur bilden på mig blev, men de verkar inte ha distributerats ännu, för de hade bara förra veckans nummer...

Kollade runt lite på stan och sen träffade jag Sean på hans lunch klockan 3 och åt en spenat och svamp crêpe på Buon Appetito. Sean åt spaghetti och köttfärrssås som alltid. Sen gick jag till Topshop och provade lite kläder, för de hade rea, men i slutändan så köpte jag ingenting ändå, för jag har så lite pengar just nu och jag ville spara dem till Dublin imorgon istället och det var ingenting som jag fastnade för till 100% ändå. Här är iallafall lite poser ;)


Så här är jag klädd idag.


Gillade mönstret men inte passformen...

Var nära att jag köpte den här för 15 euro, men blev inte så sen...
Byxorna var snygga och satt bra, men var bara 3/4 långa och jag har redan ett par liknande och ville hitta ett par full-längds byxor istället, men det gjorde jag inte...

Den här klänningen var skitlustig i ryggen, en massa extra tyg son snörptes ihop med snören, men det syns ju inte på bilden.

Stötte ihop med Donal och Aisling på andra sidan kvarteret, har inte sett dem sedan vernissagen. De önskade mig lycka till med utställningen imorgon och det var kul att prata med dem en stund!

Gick även till Galway property management och frågade hur det funkade om vi förlängde hyreskontraktet med ännu ett år, om vi i så fall skulle förlora depositionen om vi flyttade tidigare? För vi tänkte ju inte stanna här ett helt år till. Men hon sa att det var lugnt, att det bara var en formell grej, men vi kunde flytta när vi ville, men uppsägningstiden är 1 månad, så måste säga till i tid i så fall. Hon var jättetrevlig, så det lugnade ner mig lite.

Ändå går jag och tänker på hur Seans mamma ska reagera om hon får veta att jag planerar att flytta till sverige snart och lämna Sean kvar här i några månader tills han gått klart sina kurser han vill gå samt har hittat jobb i Sverige. Hon verkar tro att vi alltid ska bo i Galway. Igår när vi nämnde att vi skulle tala om hur kontraktet funkade så sa hon "Men vaddå? ni ska väl inte flytta någonstans". Samtidigt vill jag inte säga det till henne än, för jag håller ju bara på och ansöker för tillfället och det är ju inte alls säkert att jag får jobbet och även om jag får det så tar dte nog flera månader innan jag flyttar i så fall, och det kan ju hända att jag flyttar till Dublin istället!? Så jag vill inte sätta en massa griller i huvudet på henne än om att jag ska sticka till sverige och lämna Sean kvar, för då kommer hon tro att det bara är en tidsfråga innan det tar slut mellan oss och att Sean nog ändå inte kommer att flytta för att han inte kommer att kunna hitta något jobb där, för det sa hon en annan gång, att hon inte kunde föreställa oss flytta till Sverige för att det skulle vara för svårt för Sean att få jobb eftersom hon vet att min mamma och bror är arbetslösa...

Imorgon blir det Dublin då. Hoppas de har ett av de nya tågen, för jag har aldrig åkt med dem tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0