Musik ända från Timbuktu

Fick gratisbiljett till en konsert i stora tältet på Galway Arts festival ikväll från jobbet. Fy fan vad bra det var! Först spelade en tjej från Cap Verde, hon va bra, typ latin-jazz, men sen kom själva höjdpunkten, ett band från saharas öken (Malawai), komplett med tygskynken och turbaner och så jäkla skön musik, går inte att beskriva riktigt, men de heter Tinariwen och allt man kunde se framför sig var sanndyner och kameler. Vi var helt uppslukade!



Klippet nedan är från Malmö 2007, så de har spelat i Sverige också :)



På vägen hem köpt ejag en portion chips in Winnies, Sean sprang ner och köpte en portion i en annan chipper på samma gata och vi jämförde, men mina var helt klart godast (enligt mig) för de var lite torra i kanterna medan Seans var helt soggiga. Imorgon kväll ska jag på Live @8 i Bar no 8 igen, för den här gången är Maeve kurator och då måste jag ju i stort sett gå, och sen har Maria frågat om jag vill följa med henne till en fundraiser som G126 galleriet har i G Hotel på lördag kväll då man kan vinna en målning av min college tutor Blaise Drummond. Kommer göra av med mina sista slantar, men får ju lön på onsdag som tur är!

Hade flera stycken svenskar idag, så det var lite kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0