Utställning i Dublin 25 juli

Jag pratade med Maeve i galway arts centre i morse om vilka bilder hon ville ha med i utställningen i Temple bar. Hon valde 7 målningar, 6 små och en stor. Det kommer att vara jag och en kille till med i utställningen. Minns inte hans namn, men han har varit i en övergiven stad nära Tjernobyl och filmat övergivna modernistiska höghus. Det är en spöklik och obrhaglig stämning över det hela, Maeve visade mig delar av videon och jag gillar den verkligen. Runt om kring video projektionen kommer mina målningar att hänga, som ju också avbildar modernistiska förorter, men i Stockholm.

Ska se om jag kan åka på vernissagen, annars får jag iallafall åka upp en av de andra dagarna och titta. Utställningen håller på i 2 veckor.





Fick äntligen en check med min lön, men vi behövde ju betala hyran idag och checkar tar ju 3-4 dagar innan man kommer åt  pengarna på kontot. Så jag gick in på banken och frågade om det fanns någon möjlighet att komma åt 350 euro av lönen till hyran för jag kunde verkligen inte vänta ända till fredag eller nästa vecka. De fick ringa min bank i Westport och var snälla nog att låta mig ta ut pengar till hyran, de gör normalt inte så sade de, men de hade väl förbarmande över mig när de såg att jag bara hade 1 euro på kontot hahaha!

Var även och fikade i Amnesty shopen, och så har jag skrivit brev till mamma och pappa och håller just på och ska bränna en skiva med bilder från utställningen i college m.m så att de får se hur det såg ut, och så ska jag skicka med utställningskatalogen.

Jag lyssnar just nu på soundtracket till The Hours (Timmarna) av Philip Glass, finns inte ord för hur bra det är! Den musiken väcker verkligen känslor, och så är det en av mina favoritfilmer också! Han spelar i St Nicholas' church under Galway Arts Festival men det är redan slutsålt. Kanske lika bra det, för biljetterna var 600-750 kr.... Men han är en av världens främsta nutida klassiska kompisitörer och spelar normalt aldrig i en så liten lokal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0