WALL-E på bio ikväll

Ikväll ska jag och Sean gå och se Wall-E på bio. Filmen om roboten som folk tror kan ta hem flera oscars nästa år och som fått 5 utav 5 av massor med recencenter och som tydligen inte släpps i Sverige förrän i september (moahahaha). Alla säger att det är Pixar's bästa film och att den passar vuxna också eftersom den handlar om vår planet och miljöhot etc. Dessutom är han så otroligt söt i reklamen så bara måste se den!



Är han inte helt adorable!?!?!? Jag älskar snälla robotar och om jag kommer över en så ska jag nog köpa en Wall-E figur, för jag har redan R2-D2, R5-D4 och Marwin som figurer. Samlar dock bara snälla robotar :)

Var mycket folk på jobbet och jag spenderade säkert en timme med att hjälpa två svenska kvinnor att boka boende på två ställen, ringa deras hotell i dublin och ändra en bokning, fixa så att de kan bli upplockade på Connemara bussturen på vägen dit och en massa annan information, så blev en halvtimme sen med min lunchrast.

Var och kollade i Engage art studios eftersom de har öppet nu under arts festivalen, men var bara vissa saker jag gillade, en del grejer såg lite amatörmässiga ut... Cherie och John ur min klass har ateljeer där, men allt hänger bara på kontakter, för jag skickade en ansökan dit men fick aldrig något svar...

Imorgon är det Macnas Parade genom stan klockan 10 på kvällen, så det ska bli kul, roligare med Arts festival parade på kvällen än på dagen för då kan de ha facklor och maskerna kommer se häftigare ut.

Oh ja, Lolita var helt otroligt bra igår kväll sen, skulle vilja läsa boken för filmen har visst utelämnat vissa grejer eftersom det var sådan censur på 60 talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0