Beach party till 5 på morgonen!

Vad kul vi hade igår!!



Catriona, Loretto och jag


Efter förra inlägget så gick vi alltså till Massimo's bar. Alla från klassen kom inte tyvärr, men vi var en hel del folk ändå. Där stannade vi till halv 3 då de stängde.

 
1. Alanna och Sarah
2. Sarah och jag
3. Jag och Sean
4. Chloe och Maria

Sen var det dags för beach party nere på Claddagh beach, 10 min därifrån. Vi köpte firebags, kol i en påse som man kan sätta eld på för att få fart på brasan,och gick över fältet ner till havet. (Jag, Maria, Alanna, Sarah och hennes love interest som jag glömt namnet på). Där tände vi brasan och inväntade alla andra. Maria hade en sovsäck som vi satt på och det var bra, för sanden var lite blöt eftersom det regnat tidigare. Det var lite kallt också, men brasan var väldigt varm! Folk hade släpat dit en massa brädbitar och kartonger, så vi hade en hel del att elda.
 
Alanna och jag drack vodka och sparkling water ur en stor plastflaska, för hon kom förberedd :)

Jag pratade med två trevliga killar som håller på med film och har gått på min skola tidigare. Den ena diskuterade jag en massa om arkitektur med, om skillnader mellan Sverige och Irland, utveckling etc. Han hade just gjort en dokumentärfilm om fackföreningsbyggnaden Liberty Hall i Dublin som byggdes på 60 talet och antagligen ska rivas, och han gav mig filmen, som jag sett idag och som var väldigt intressant!

När han gick så pratade jag med hans kompis som, när han fick veta att jag också håller på lite med animation ville att vi skulle samarbeta med ett animationsprojekt som han startat, så det kanske vi ska göra i september om allt går vägen, låter jättekul!


En massa folk berömde mig för mina verk i utställningen och sade att de verkligen fastnade och stod ut. :D
Det började ljusna runt halv 4 och vi gick hem klockan 5. Nu idag har jag sovit till klockan ett och sen har jag varit på marknaden och ätit samosas, fikat med Sean på Amnesty shopens uteservering och framkallat några kort från igår som jag satt upp på väggen :)

Det var verkligen kul igår, men sorgligt att allt är över nu och att man inte kommer att träffa de flesta av college kompisarna igen, förutom på graduation dagen i november, eftersom de flyttar utomlands eller hem till sina hemstäder.

Roisin ska flytta till sin moster i Christiania i Danmark redan nästa vecka, Catriona ska till sin syster i Italien, Carina ska jobba i London och de andra ska till sina hemstäder.
*snyft*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0