R_ADIO/HEAD___RADIOHEAD!

Tillbaka från tre underbara dagar i vår huvudstad (Dublin).
Är svintrött så ska gå och sova nu eftersom jag jobbar 9 imorgon (skulle behöva ledigt för att återhämta mig efter min ledighet haha!)

Torsdag:
Shoppade 50 tals vintage klänning till vernissagen på lördag, gick på två utställningsöppningar på kvällen. Såg en Rumänsk film i IFI cinema, åt falafel.

Fredag:
Kollade in Francis Bacon's studio i Dublin city gallery, åt veggo burgare på Burger king, tog DART tåget till Malahide. Kollade runt lite där, sen ställde jag mig i kö till konserten kl 15.00

Blev insläppta 18.20, hamnade tredje person från staketet. Starkt jobbat med tanke på att det var 10 000 publik. Det regnade en skur och två fantastiska regnbågar uppenbarade sig mitt emot scenen precis innan Radiohead kom på scen. Tufft med tanke på att deras album heter "In Rainbows".





Köpte badges, långärmad jumper tillverkad av återvunna plastflaskor och en poster. Kom hem till hostelet runt halv 1.
FY FAN VAD BRA DE VAR!!!

Lördag:
Åt jordgubbar till frukost i The Liberties, besökte National College of art and design's vårutställning. Åt paj och köpte två skivor; Sparklehorse och Bats for Lashes, de sistnämnda var förband igår. Kollade in National museum of history and archeology. drack double mocha på Lemon jelly. Tog tåget hem till Galway 19.15.

Kollade min mail när jag kom hem och hade fått ett från Maeve i Galway arts centre: Hon vill ta med några av mina tavlor i en grupputställning hon curaterar i Dublin!!!!!! FATTA HUR GLAD JAG ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0