Regn_regn_regn/////

Idag var det en skitdag vädermässigt. Jobbade hela dagen, och det gjorde inte så mycket för det fanns inte så mycket annat att hitta på en dag som denna. En kvinna kom in och lämnade en mäktig choklad och rom tårta som tack för bra service så den fikade vi på under eftermiddagsrasten. Blev kvar 20 min efter stängningstid för att boka klart ett rum åt en japansk tjej som kunde väldigt lite engelska. Var tvungen att göra manuell bokning, leta länge efter ett centralt B&B som ville ta en single person på en lördag, hon fick ringa killen som hon bokade åt för att få hans kreditkort och adress uppgifter etc. alla andra hann gå hem förutom Dommo som stänger och låser...

Tog bussen ut till college efteråt och tog hem min verktygslåda. Fick knappt komma in först för städerskorna för de hade stängt för en halvtimme sen. De är aldrig särskilt trevliga så jag blev på lite tråkigt humör efter det... och så regnet som aldrig vill sluta gör det inte bättre. Jag jobbar ju ända till 4 på fredag och jag vet inte hur jag ska göra med mina målningar som inte ska visas; om jag ska försöka ha kvar dem i skolan eller hyra en man with a van och flytta hem dem. Har inte råd att hyra en van två gånger! Har inte råd med något tills jag får lön egentligen, har bara några hundra kvar...

Igår kväll var jag i The Roisin för att lyssna på Lilian Ingram och Ann Scott. De är jättebra, men det var ändå något av ett disaster får det kom bara 6 pers dit! Inte så kul med ett band med 5 pers som spelar för 6 pers!!! Det var inte så kul, även om de var bra. Alla studenter har flytt stan nu när college har slutat så alla typiska studentställen är nästan tomma, samtidigt har inte turisterna hunnit komma i så stora mängder än, så det är en slags mittemellan tid. Java's coffe shop på Abbeygate street var nästan tom igår också, och där brukar man knappt ens få ett bord annars.

Sean är i Westport i 2 dagar så jag är själv hemma och regnet öser ner....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0