Trött och sorgsen...

Jag har ingen kraft kvar längre... Jag har jobbat oavbrutet i flera veckor. Först med vårutställningen; tapetserat, målat, byggt, fixat, skrivit från morgon till kväll. Sen började jag jobba samma dag som våra assessments startade den 3e juni. Jag var ledig 3 dagar förra veckan men då var jag i Dublin och såg Radiohead så det fanns ingen tid alls att sova igen den tid jag missat eller koppla av. Sen har jag jobbat hela dagarna i 5 dagar nu och varit uppe för sent eftersom jag haft en massa grejer att fixa efter jobbet.

Imorgon slutar jag 4. Jag ska till college och försöka hinna, på 1 timme, att flytta och emballera de tavlor som inte ska vara med. Vaktmästarna och städerskorna kommer skälla om jag inte blir klar i tid, jag är utfattig så jag har inte råd att hyra en skåpbil att frakta dem i, har ingen stans att göra av dem heller...

Den här veckan har jag blivit refuserad från tre viktiga saker. Jag fick inte ateljen jag ansökte om i Artspace kollektivet, jag fick inga pengar från The Irish Arts Council bursary för att utveckla mitt projekt. Jag vann inte Exhibition awarden i Galway arts centre. Det gjorde istället Edel i min klass... Jag hade verkligen satt allt mitt hopp till det priset. De skrev att mina grejer var av outstanding quality men att min budget och plan inte var bra nog....

Dessutom fick jag skäll av chef idioten Anna idag för att jag inte svarade snabbt nog när hon ringde från övervåningen. Trots att någon annan kunde tagit telefonen men inte gjorde det då jag var upptagen med att visa vägen till bussen åt en man.

Jag känner bara för att gråta. Jag är trött, ledsen, orkeslös och ingenting går som jag tänkt mig. Enda posotiva är att jag fick ett vykort från Yvonne idag. I allafall någon som tänker på mig. Jag vet varken ut eller in. Nu när jag inte fick den där utställningen eller ateljen så har jag ingen anledning att stanna här i Galway ett år till. Jag känner inte för någonting....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0