Vi ska på Narnia ikväll!!!

Här på Irland hade den premiär i torsdags. Det har jag verkligen sett fram emot, jag älskar Narnia, men mest böckerna. De gjorde ett oerhört intryck när jag läste dem som 10 åring efter Elins rekommendation. Jag köpte en tjock volym med alla böckerna i på engelska för ett par år sedan när första filmen skulle komma ut och läste om allihop. De höll fortfarande!

Jag minns när jag gick på första filmen i Eye cinema i Galway, jag hade t.o.m köpt turkish delight som bio godis ;D Det kan jag dock inte göra längre för jag är ju vegetarian och de har gelatin.



Undrar var Sean är förresten, han kom ju tillbaka från Westport under dagen men nu får jag inte tag i honom. Är väl antaglige ute och går, eller i någon pub, hehe!

Tyskland spelar ju final ikväll, så några på jobbet skulle träffas på en pub och kolla eftersom Suzanne är tysk. Skulle iofs ha varit rätt kul, men jag är inte så intresserad av fotboll och Narnia har jag sett fram emot i flera dagar.

Blir nog rätt lugnt på bion ändå skulle jag tro. Jag berättar vad jag tyckte om filmen sen efter :)

Jobbet var seeegt idag, nästan inget folk. Men vi hade lite kul ett tag för en tjejs barn tappade ner hennes kreditkort i ett hål i skrivbordet (som är avsett för datasladdar etc) och det gick inte att komma åt för det var en skiva i vägen, så både jag, Medbh och Wendy höll på och försökte bända upp skivan, lirka, skrapa etc för att rädda kortet. Såg nog rätt kul ut när vi stirrade ner i hålet "Jag ser inget, det är så mörkt!" Turisterna fick sig ett gott skratt!!

Sen var det tre svenska backpackers inne och kollade på en massa grejer hörde dem kommentera och titta på alla souvenirer, höll på och larvade sig typ, tills en av dem lyckades tappa en syltburk så att det blev glas och sylt överallt, de blev väldigt tysta då ;) Vincent och Medbh fock dammsuga och torka upp efter dem och de såg rätt bortgjorda ut. Jag pratade dock inte med dem för jag satt borta vid en annan info desk.

Imorgon har jag min intervju för Circa art magazine! Spännande! Wish me luck!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0