En Jag dag

Idag har hag haft en "jag dag" och bara brytt mig om mig själv :)

Jag kollade i några second hand (välgörenhets) affärer och köpte en 60 tals fruktskål och en View master, som var så populära när jag var liten (jag hade dock aldrig någon själv) Den har flera roliga brickor med Ducktales, Bambi, Räddningspatrullen, snövit m.m

image158 image159
Model J - Red Belgium made (1975-1994)

sen gick jag till stadsbiblioteket och skaffade medlemskap och där lånade jag kassettband med en tyska kurs, eftersom jag skulle vilja lära mig det. Läste ju tyska en gång i tiden i gymnasiet men det var bara nybörjar och det blev inte så mycket med det till slut. Lånade även en bok med noveller där varje sida står både på tyska och engelska.

Lånade även en bok om olika sätt att ta hand om sin kropp på insidan så att det reflekteras på utsidan. Dvs vad man ska äta för att få i sig alla vitaminer, vilka krämer, makeup etc man ska välja beroende på skinn och ansiktsform och en massa annat.

Jag gick sedan till sushi restaurangen Kappa Ya och åt dagens miso soup, rostat grönt te och en sushi rulle. den var vegetarisk med omelett i, så jag pillade bort omeletten och åt resten, det var asgott! Satt där länge och fick påfyllning i tekannan två gånger (det får man alltid gratis där) medan jag läste i boken.

Sen gick jag till Boots och köpte en detangle kam (pliggarna sitter glesare och omlott så att det går lättare att reda ut hår), mousse, en skin firming creme, en body brush, och hårborttagningsmedel. Det kostade 400 kr, så det sved lite i plånboken, men det var grejer jag behövde.

Sen har jag haft mini spa här hemma och dushat och haft i en hårmask då jag lindade plastfolie runt huvudet för att den skulle verka bättre och använt body brushen, fuktighetskräm i ansiktet och firming lotion etc. Efteråt lagade jag majs och grönsaks (glutenfri) pasta med tofu, spenat, chili, groddar, persilje, soyamjölk, rödlök och vitlöks röra med mexikanska kryddor och kumin. Det var gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0