En sen morgon, med Burt's bees

Det blev sent igår kväll också. Gick inte och lade mig förrän klockan 3, precis som kvällen innan. Slappkollade på TV och höll på med datorn och så försökte jag hitta på melodin till en låttext jag skrivit med gitarren.

Vaknade inte förrän 12.00 och gick inte ur sängen förrän kvart i ett. Sen åt jag min soya yoghurt, cornflakes, goji bär, flax seeds och ris mjölk och en klementin och gav sedan bort andra halvan av mitt chokladägg till Sean, som åt upp det i ett nafs ;)

Jag testade Burt's Bees tinted moisturiser som jag köpte i hälsoaffären igår. Den ser bra och naturlig ut och blandar sig bra med ansiktsfärgen. Tycker kanske att det är aninen för mörk eftersom jag är väldigt blek för tillfället, men den andra var för ljus istället och när jag får lite mer färg i ansiktet så blir den perfekt.

image263
Jag har den som är medium, Light är i stort sett vit. Har tänkt använda den för att ge ansiktet ett break från foundation och puder då och så, särskilt till vardagslag, för jag gillar inte hur min hud ser blek, glansig (T linjen) och ojämnt färgad ut när jag inte använder någonting.
Jag är så glad för att jag upptäckt att hälsoaffären 5 min härifrån har en hel hylla full med Burt's bees produkter. De säljs ju inte i butik i Sverige utan måste beställas online, så det är skitbra! Jag ska pröva deras shampo också har jag tänkt, och deras Lip Balm som alla pratar om. Jag föredrar produkter som inte är testade på djur som t ex Oriflame, Bodyshop och Burt's bees och så är det bra med naturliga ingredienser också, för det finns så mycket kemikalier i allt annat. Nu är det ju inte så att allt jag använder är av dessa märken, eftersom det kan vara rätt dyrt också och de inte har precis allt jag vill ha, men jag brukar försöka använda:

Organic seaweed daily moisturiser - Bodyshop
Organic seaweed face wash - Bodyshop
Dessa är väldigt skonsamma mot huden och är perfekta för oljig hud.
image264image265
Showergel - Bodyshop
Mascara - Oriflame
Parfym (Midsummer woman) - Oriflame

och så nu:
Tinted moisturiser - Burt's Bees

Jag ska cykla till gymet och träna nu har jag tänkt, för jag har ändå inget annat för mig. Bara det slutar regna, för det började visst en skur nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0