Köpte en CD med Irländska bandet Autamata idag

Hade lyssnat på deras musik på myspace i väntan på skivan. Eller, ja det är flera som spelar och sjunger som gäster, men egentligen är det bara en person, Ken McHugh som spelar flera instrument och skriver alla låtar. Väldigt bra!

Skivan finns inte i Sverige för de är bara på en indie label, men kolla in http://www.myspace.com/autamata
för att se hur det låter! "Watching the world go by" har snurrat flitigt i CD spelaren nu i eftermiddag.

image160

Omslagsbilden är målad av en irländsk konstnär som heter Jimmy Lawlor och bor utanför Westport. Han är känd för sina fantasibilder som ofta leker med ordspråk, olika kända byggnader i städer m.m Han öppnade en samlingsutställning med lokala konstnärer i Westport 2004 som Sean var med i.

Åkte in till skolan idag men det var ju ett slöseri med tid eftersom de inte var klara med våra assessments, och jag som trodde de skulle ha betygen uppe. Fionna sa att de andra lärarna inte var där idag och att de inte skulle vara klara tills fredag! Berättade det för Sarah och Maria när jag stötte ihop med dem i matsalen, så vi åt och satt och pratade ett tag i brist på annat att göra. Sen kom Chloe också så vi pratade med henne med.

Det är en grej i Kennedys club ikväll som är ordnad av the Textiles society, de kanske skulle gå men det ska inte jag. Gillar inte kennedys så mycket och numera när man går på college grejer så är det mest bara ettor och tvåor som man typ aldrig sett förr eller i allafall inte känner som är asfulla och fular sig och själv känner man knappt ingen. Annat var det förra året, eller när vi gick i tvåan, då var det alltid en massa folk man kände och jättekul... Och så kände vi en del folk i trean och fyran då, bla mina housemates. Nu finns det inte så många på skolan att umgås med, förutom folk i min klass och några andra fyror.  De i andra och tredje året är inte så kul. Det är flera som inte kom in i fyran från min klass som saknas och så väldigt många trevliga fyror från förra året som jag brukade prata med. *snyft* dem ser jag ju aldrig nu!

När jag kom hem så gjorde jag sushi som jag ska äta nu, men den är inte lika god som äkta sushi, för jag använde oskalat ris och lade inget socker i vinägern så de har inte den där särskilda sushi smaken. Lade heller inte i någon fisk utan bara kokta gröna bönor, morötter och gurka i strimlor samt lite ingefära och tahini inrullat i nori blad. Ska smaksätta med lite wasabi också så blir det nog gott ändå.

Jag är heeelt beroende av sushi och längtar tills den dag jag lever i Stockholm eller London och kan gå på sushi barer hela tiden!!

Den som finns här i stan är inte the real deal eftersom de bara gör 3 sorters sushi rullar: teriyaki chicken, smoked salmon och vegetarisk (med omelett). Ingen rå fisk alltså. Men jag gillar det ändå, är lätt mitt favoritcafe i stan för det är hur mysigt som helst!

image161
Bilden kommer från en site jag hittade som visar hur man gör sushi, men det visste jag redan ;) www.mare.ee/indrek/sushi/

Är ju helt ledig den här veckan visar det sig då. Well... ska till Westport på lördag-tisdag morgon för Sean är ledig och det är ju St Patricks day. Paraden här i stan går dock precis nedanför vårt fönster, så på ett sätt skulle det vara kul att kolla på den här, men alla mina skolkompisar ska ju hem till sina städer och våra vänner och Seans familj är ju i Westport så det är ju ingen mening med att stanna nere i Galway då.

Ska i allafall till Dublin på påsklovet, åker ju aldrig dit numera när inte Laura (seans syrra) bor där. Hon är i Afrika i 2 år. Känns som om jag är i London oftare än Dublin, näe, jag var faktiskt där före jul och shoppade med Sean en gång. Oj, det påminner mig att jag måste gå till universitetet (jag går på tekniska högskolan) imorgon och förnya mitt student travelcard, annars kommer tåget att kosta 42 euro istället för 28!!!

Nu sms:ade just Sarah o frågade om jag skulle med ut, men jag tackade nej. Sean har hyrt en film och jag ska äta min sushi nu. mmmmmmm......

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: ajdå du längtar till svenska hamburgare förstår jag =P

2008-03-12 @ 22:33:36
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0