Rapport från helgens St Patricks firande bland annat

image182
I kyrkan på Jacob Mattews dop. Det var hela familjen Locke med släktingar från England etc och några bekanta. Det är äldsta systers Angelas första barn. Han är utvecklingsstörd (Downes syndrom) och måste ha en hjärt operation om några månader. Men de tycker inte mindre om honom för det. Jag beundrar dem, för jag vet inte hur jag själv skulle reagera om mitt barn var handikappat... jag hoppas att jag skulle kunna hantera det.



image184
Helgens outfits:
Lördag kväll:
Kofta: MQ märket Stockholm.
Jeans: second hand, färgade svart/grå.
Jumper: Bikbok

image185
Söndag (Dop):
Klänning: Beyond Retro, London.
Lila nylonstrumpor: American apparell
Gult skärp: Vero Moda
Örhängen: Misoui, Linköping

St patricks day blev trevlig trots att jag inte drack någonting. Vi träffade Lisas familj (seans brorsas tjej) och seans mamma och gick till Morans bar där jag drack citronvatten medan Seans mamma skämtade om det faktum att jag inte kunde dricka på paddy's day. Vi gick dock därifrån ganska snart eftersom vi ville leta reda på Anthony eller Locke familjen eller någon annan vi kände. Vi trodde paraden skulle gå uppför Bridge street, men sen gjorde den inte det så vi missade det mesta, men vi brydde oss inte så mycket för Westport paraden är rätt kass. Andra halvan består bara av en massa företag som åker runt i bilar och gör reklam...

Jag var på lite dåligt humör först. Vi hittade ingen vi kände och jag kunde ju ändå inte dricka så det kändes mest segt och jobbigt. Men sen hörde vi från Anthony som var på ett cafe med sin syster och hennes man så vi pratade lite med dem. Det fanns dock inte plats att sitta för alla så vi gick till ett annat cafe med bara Anthony där jag drack svartavinbärs te. Locke familjen träffade vi pa när vi gick in för de var just på väg ut då.


image191

Sen gick vi till Clew Bay Hotell och åt middag. Anthony hade en gratismiddag att äta där så därför gick vi dit. Pratade lite med ägaren Darren Madden. Han känner oss, jag gjorde ju praktik där i 3 veckor när jag fortfarande gick på gymnasiet (2004), men de har byggt om rätt mycket sen dess. Jag åt grekisk sallad (utan feta ost) och bakad potatis. Det var gott. Vi pratade med Seans föräldrars grannar som också var där.

Sen drack vi supergott pepparmint och citron te och vid 8 gick vi hem. Sean gick tillbaka in till stan och stannade ute resten av kvällen och pratade med lite folk han känner som han inte sett på länge nu när han bor i Galway. Jag slappade hemma och kollade på Alien 3 som gick på TV. Jag var rätt stolt över mig själv som inte drack, trots att alla andra gjorde det, och åt sallad och potatis när de flesta andra skulle ha ätit fish and chips eller burgers. Min nyttiga livsstil håller än!

Idag hade jag sovmorgon i Westport medan Sean var tvungen att ta 7 bussen för han började jobba klockan 11. Vädret var riktigt vårigt och varmt så jag han med en promenad in till stan innan det var dags att ta 3 bussen tillbaka till Galway. När jag kom tillbaka hit så gick jag på en 1 timme promenad runt västsidan av staden. Det var skönt att röra på sig lite :)

Bilder från Westport

Min mage känns dock inget vidare igen... Jag åt havregrynsgröt till frukost för det fanns inget annat hemma hos Seans föräldrar eftersom flingorna jag tagit med var slut. Undrar om det är därför... Sen drack jag ett par glas sojamjölk också, kanske blev för mycket... Attans, vad är det för fel på mig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0