Yes! Den efterlängtade Stina skivan kom idag

Kollade postlådan vid lunchtid och paketet med Stina Nordenstam - This is som jag beställt från ebay hade kommit. Det betyder att jag nu har alla hennes skivor. Hon är ju helt fantastiskt bra och klart underskattad i Sverige.

Efter att ha gått till banken och betalat in min del av hyran på Seans konto (måste betalas denna vecka) så åkte jag till skolan i några timmar och målade. Jag gjorde några lager vitt över färgen som jag hällt ut över tavelduken förra veckan och började med rummet.

image278
Tavlan ska så småningom föreställa ett rum med retro tapeter screentryckta på väggen. (95x130 cm)

Nu har jag varit och handlat en massa grönsaker och soya yoghurt etc och ska snart göra foliebakade grönsaker som jag hittade ett recept på.

Det är så ruggigt och råkallt med spridda skurar så jag frös på vägen hem. Måste jobba lite nu. Har nämligen en kort uppsats, en ansökan och en tapetdesign som ska vara klara på söndag och jag har skjutit på det hela veckan som vanligt...

Fick ett par meddelanden på Myspace från folk som tyckte om mina konstverk, alltid kul. En av dem var från en kille som heter Vinny som jag pratade med lite i måndags. Glömde nämna att jag på min tur runt stan råkade på en otroligt bra utställning på övervåningen till Bierhaus pub. Det var två killar som gjort skitsnygga screentryckta bilder. Det var en jättebra lokal också, en före detta lägenhet med gott om plats. Kan vara värt att fråga pubägarna om lov att få ha en utställning där själv någon gång kanske.

image279
Den här fina klänningen provade jag i Topshop igår, men tyvärr var den en storlek för stor och det fanns ingen mindre...

Kommentarer
Postat av: J.K

Fin klänning! Jo, det är väldigt irriterande. Men om dem håller på och fixar att bloggen blir bättre så kan man inte göra så mycket. Ha en trevlig kväll:)

2008-03-26 @ 19:54:08
URL: http://janekekki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0