Förgrömmade unge!

Jag laddade ner Nya Hyss av Emil i Lönneberga, det tog nästan en vecka, för det var så några som seedade. När man är utlandssvensk så måste man ha lite nostalgi ibland ;) Jag kollade på den nu ikväll och åt lite godis i gungstolen. Det var mysigt! Håller på och laddar Saltkråkan avsnitten nu. Vet att man inte borde ladda ner, men jag kan ju inte få tag på svenska filmer utomlands direkt, plus att jag ändå köper mycket film och musik för mina absoluta favoriter vill jag alltid ha i äkta version att lägga till samlingarna samt att jag köper mycket i second hand affärer.

Jag laddade ner Mike Oldfield's Ommadawn igår. Har den på vinyl men ingen spelare och den skivan är ju helt fantastisk!! dock förlorar den något av sin charm på iPoden, gillar det mer fylliga vinylljudet.

Jag såg rätt härjad ut när jag mötte upp med Sean på Java's French cafe vid 7. Jag hade vit målarfärg på kläderna och lite färg i håret haha! Jag målade klart väggen på dagen, gud vad jag har jobbat med den! Fyra dagar har det tagit att reparera vattenskadan ordentligt och sen kommer ingen ens att veta om allt arbete jag lagt ner när utställningen väl är ;)

Jag var i Atlantic Homecare och ringde pappa så att han fick prata igenom vilka grejer jag behövde skaffa och hur jag skulle göra när jag tapetserar. Köpte allt jag behövde förutom tapetskärare, för de hade de inte så får använda linjal och kniv istället. Tror i ärlighetens namn inte att den skärare som pappa pratade om är uppfunnen här, för killen i bygghandeln visste inte var man får tag på en sån.

Jag fick förresten mina foton (förstoringar) levererade med bud i morse, han ringde på precis när jag skulle gå, så det var tur att jag var hemma. Budgubben sa att jag var en av de få som faktiskt var hemma av de han ringt på hos. Jag blev mycket nöjd med fotona, skärpan och färgerna är toppen, medium format är så himla fint!

I skolan scannade jag negativen så att jag kan lägga in dem på min hemsida så småningom också. Sen började jag att tapetsera för att se hur det gick.  Alla hade sagt till mig att jag måste hitta någon som kan hjälpa mig, men lätt då när Sean jobbar hela helgen och de andra i klassen vill jag inte fråga, för de har fullt upp med att förbereda sina egna ateljeer så de kan ju inte precis slösa en hel dag på att tapetsera åt mig! Så jag får alltså göra det själv. Gjorde som pappa sagt och strök ut limmet och vek ihop tapeten och klättrade upp på stegen, men fick nästan panik när våden kletade fast på väggen och det verkade nästan omöjligt att få den i position. Men tapetklister är ganska bra, för det går att flytta runt en del innan det torkar, så jag klarade ut det och det blev lättare andra och tredje våden. Gjorde bara tre idag för sen var klockan halv 7 och Sean ringde och jag blev rätt paff att klockan var så mycket så jag tog bussen in till stan och träffade honom på cafet.


Catriona frågade mig och Sarah om vi ville med henne och några andra ut imorgon kväll. Hon går på magdans, så vi ska tydligen på någon magdans uppvisning först. Kan bli intressant ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0