Galway arts centre idag

Igår kväll hade vi himla roligt! Runt fem träffade vi Anthony i stan och gick och fikade på ett cafe på vår gata. Har aldrig fikat där förut, för när det ligger så nära hemma så då tänker man alltid att man lika gärna kan gå hem och sätta på vattenkokaren så sparar man sig dem pengarna ;) Vi satt ute och pratade i någon timme, det var trevligt. Vi bor förresten på en bra gata: fyra cafeer, Galway arts centre, Subway, en hippie shop med rökelse och tyger, apotek och en herrfrisör. Så om man är sjuk eller Sean behöver klippa sig etc så har man aldrig långt att gå. Dessutom ligger en corner shop och Indisk restaurang vid änden av gatan samt där Gatan svänger ligger en massa pubar.

Sen skulle Anthony hem till Westport igen, men jag och Sean bestämde att vi skulle gå till Indiska restaurangen längre ner på gatan lite senare. Vi gick dit runt 9, men eftersom det är Bank holiday weekend så var det smockfullt, och det var även den andra indiska restaurangen vid Middle street. Till slut hamnade vi på en där vi aldrig varit som ligger nära Spanish arch. Vi fick sista bordet där och maten var faktiskt väldigt god. Blev asmätt! Det har förresten öppnat en spansk restaurang rakt över gatan igår. De har tapas och sallader etc så måste absolut gå dit någon dag!

Sen gick vi till Massimo's pub (först kollade vi i Blue Note men det fanns ingen stans att sitta och det behövde vi efter den måltiden). jag drack ett par whiskey och vi pratade om en massa grejer, försökte bla lura i Sean att jag skulle börja supporta Chelsea, bara för att han är United fan. Vi skrattade så mycket åt olika saker att vi höll på att trilla av stolen (vi satt vid baren) så alla måste ha trott att vi var jättefulla :)

Aj, idag har jag ont i magen, hoppas det går över snart för jag ska till Galway arts centre om en halvtimma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0