Geraldine och Alanna

Igår målade jag grön färg på min tredje vägg i utställningsrummet. Det blev fint! Idag ska jag sätta upp trälistera där tapeten slutar och städa iordning och måla andra rummet om jag hinner.

Jag laddade hem Saltkråkan TV serien för några dagar sen och har kollat på massor med avsnitt, bla igår kväll. Är ju så himla mysig stämning! Jag saknar den svenska sommaren så mycket när jag kollar på det, för jag är ju aldrig hemma på sommaren, sist jag var det var 2005 i några veckor... Inget slår svensk sommar säger jag bara!

Sen gick vi på bio och såg Indiana Jones. Den var rätt bra, men overklig då, minst sagt, men den var kul om man tar den för vad det är :)

Imorgon ska vi ha möte med våra tutors om hur tavlorna ska hänga så måste ha det mesta klart tills dess. Jag har börjat försöka bära hem saker, så igår hade ja två färghinkar, varav den ena var tom och fylld med färgtuber med mig hem. Skulle ta bussen in till stan kl 5 men den kom ju aldrig, för det var såna trafikköer så halv 6 gav jag upp och började gå mot Wellpark korsningen där andra bussar går som brukar komma oftare, men de går inte ända hem utan jag skulle vara tvungen att bära hinkarna genom hela centrum. Då kom vår multimedia lärare Austin åkande och frågade om jag ville ha skjuts. Han är asschysst, han körde mig ända hem till dörren praktiskt taget! Han behandlar mig mer som en av dem (konstnärer) istället för lärare-elev som så många andra.

Imorgon ska vi hem till Geraldine på kvällen. Hon är vuxenstudent i ca min mammas ålder och har bjudit några av oss hem till sig. Hon är en av de trevligaste mäniskor jag någonsin träffat, alltid glad, trevlig och ödmjuk. Hon målar landskap ur olika Hitchkock filmer, så cool är hon!

Just det, Alanna var och hälsade på Sarah och va i skolan igår. Hon gick med oss till förra året och delade atelje med mig, Sarah och Maria men kom inte in i fjärde året. Kul att se henne, men hade inte tid att prata så mycket eftersom jag hade så mycket jobb att göra och de nästan är klara. Dessutom har vi inte så mycket gemensamt längre, Alanna är ju trevlig och så, men vi har knappt hållt kontakten alls sen vi slutade, och vi är så olika...


Geraldine och Alanna förra året när vi höll på att sätta upp utställningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0