Oj vad jag har målat idag!

Jag målade och målade i ateljen idag och här är resultatet:

image416

Den är näsan klar, bara några detaljer som ska fixas, samt lite jobb med blobben i mitten.
Det är torget i Vällingby. Allt är målat på fri hand, de flesta andra i min klass använder OH projektor för positionering på sina stora tavlor, men jag gillar att göra det för hand, hellre lite småskavanker än en exakt bild som ser ut som ett tryck. Gör inget om man använder projektor till vissa grejer, men Stuart i min klass använder bara det och fyller bara i foton han manipulerat i datorn, det tycker jag nästan är lite fusk ;) Ser ut som screentryck fast det är målat...

Nån idiot har varit inne i vår atelje och skurit med kniv i en vaxduk som Maria klippte bitar ur till sina tavlor. Störda folk??? Hoppas ingen börjar vandalisera tavlor också, har hört om konsthögskolan i Limerick, där finns det folk som sticker knivar i tavlor för att de är avundsjuka... Jag skulle seriöst mörda den person som gjorde det med mina grejer. Men vissa blir kanske desperata med den betygshetsen vi har. I sverige får man ju inte ens betyg på konsthögskolor, här mäts alla procentuellt mot varandra. Mamma tycker att det är dåligt, för att man inte kan mäta konst, för allt är så olika säger hon.

På morgonen kom Toms kompis Dee in i ateljen och började skälla ut mig, typ "Jaså, nu spelar det ju ingen roll om jag har kameran eller inte...det var ju igår jag skulle ha behövt den på photo shooten...jag fick klara mig med bara en kamera...jag letade efter dig på onsdagen...jag sa ju till dig att jag skulle ha den bla bla..." Jag såg nog ut som ett frågetecken först, hon bara kom och "started to give out". Jag hade faktiskt ställt väskan med Hasselbladskameran i hennes atelje på tisdagkvällen eftersom jag inte skulle vara där onsdag morgon när hon sagt att hon behövd den, sen hade inte idioten sett att den var där utan trott att jag fortfarande hade den. Jag hade ju iallafall inte gjort något fel, kunde ju inte sms:a henne o säga att jag redan lämnat den eftersom jag inte har hennes nummer. Du får väl kolla noggrannare nästa gång människa!

Jag gick in till stan runt halv 6 och hann precis till hälsokostaffären innan de stängde. Fick äntligen tag i min soya yoghurt! Jag ska gå till Super Valu nu och köpa rökt lax och sen ska jag göra sushi till kvällsmat. Sean har åkt till Westport över helgen så jag har ett par dagar för mig själv. Men jag måste ju till college halva dagen imorgon ändå.

Såg ju Forbidden planet igår kväll, den var hur bra som helst!! Robby the robot är ju så cool och den har faktiskt ett väldigt intellektuellt tema. Har aldrig sett Leslie Nielsen som ung förr, minns mest honom från Naked Gun och Naked space, den sistnämnda är en av min och brorsan Johnnys kultfilmer. "I want to eat your face, I want to eat your knees..." Say no more!

Ska se om det går någon bra film på TV ikväll.


Kommentarer
Postat av: Artlover

Hej!
Jättefin bild av Vällingby. Det är kul att titta på andras verk. Man låter sig inspireras. Jag ska väl ta fram penslarna jag också.

2008-05-10 @ 00:42:03
URL: http://artlover.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0