Promenaden slutade i Bar no. 8

image437

Jag gick en promenad med Sean strax efter förra inlägget. Blev dock inte så långt. Vi gick förbi the Spanish arch och runt the docks. (Där såg vi två av Seans managers som var ute och motionerade). Vid the docks lockade Bar no. 8 med sin sparsmakade neonskylt och vi kunde inte låta bli att glida in där. sean hade aldrig varit där förut och blev imponerad. De har massor med olika vin, tapas m.m som serveras hela kvällen.

De har tre tapas för 12 euro så jag åt wine leaves och pastry puffs och Sean åt köttbullar i tomatsås. Vi drack varsin kopp kaffe och jag tog en flaska organisk fläderblomsjuice och Sean drack två pints Erdinger. Notan blev 28 euro, så inte farligt tycker jag.

Vi satt i varsin läderfåtölj och njöt av den goda maten och drycken och hade det väldigt trevligt och roligt. Vi kan verkligen skratta tillsammans :)

Mina favoritbarer i Galway är dessa:

* Blue Note (Sea road) - Bästa musiken (The Knife etc.), mysig stämning, bra ställen att sitta, öppen spis.
* Bar no. 8 (Dock road) - Udda design (tänk barock soffor och bara cementväggar) tapas meny och fina viner, konst evenemang och vernisage fester äger rum här.
* Roisin Dubh (Dominick street) - Största musikpuben. Bra konserter och stor beergarden på taket, hit går folk när de andra barerna stänger eftersom de är öppna till 2, många kvällar med college folket.
* Massimos (Sea road) De har jazzkvällar på söndagar och mysiga "bås" att sitta i.
* The Livingroom (Bridge street) snygg retro interiör, fantastiska cocktails, god mat och gott om plats.

Jag föredrar kvalitet framför kvantitet.
Jag älskar gourmetgrejer; goda tapas, fina viner, sushi, mörk choklad, oliver, hemlagat och hembakat, organiskt etc. Jag betalar hellre mer för att få något av god kvalitet än att köpa något som bara är ok för att det är billigt.

Många jag känner tänker inte så, de köper hellre ultrabilligt öl på Lidl än en god pint för att de får mer för pengarna. När jag äter onyttigheter så väljer jag dem med omsorg. Betalar hellre mer för en riktigt fin choklad eller gott vin eller restaurangmat än går och köper en påse pommer, billig alkohol eller rea godis. Sån är jag. Fast det blir ju inte alltid så ska väl tilläggas ;)

Nu ska jag duscha och sen sova. Imorgon ska jag promenera ut till Wellpark med Sean och köpa datorn (affären ligger nära skolan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0